Tietokoneen äänentoistoa paremmaksi

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi qlizz 22.11.2010.

1. qlizz

qlizz Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eli tällä hetkellä minulla lähtee suoraan piuha kuulokeliitännästä vahvistimeen. Olen vasta nyt havahtunut siihen todellisuuteen, että tämä ei nyt välttämättä ole aivan se ideaali tilanne kun tuota spotifyä tulee nyt luukutettua tiuhaan tahtiin. Olen ajatellut hankkia halvahkon USB-DAC:n pc:n ja vahvistimen välille. En tiedä noista juuri mitään eli olisiko antaa vihjeitä pätevistä malleista? Katsoin että alkavat sieltä 20 eurosta, ja itsellä maksimi olisi sellainen 100 euron panostus. Stereosetillä olen tällä hetkellä liikenteessä, mutta ei monikanavaisuus poissuljettu ole tulevaisuudessa. Tämä s/pdif lähtö on hieman sekoittanut minua, käyttämässäni koneessa sellaista ei edes ole, mutta kohta ostan uuden. Pystyykö tästä lähdöstä vetämään piuhaa suoraa vahvistimelle, kun oma lootani on pahasti rajoittunut karvalakki-Sony 2000-luvun puolivälistä?

2.  
  3. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mikä tämän hetkisessä systeemissä on rajoittava tekijä? Tuo s/pdif löytyy todennäköisesti laitteen takaa (ja ohjekirjasta), jos on löytyäkseen. Aika perusliitäntä jo tuon ikäisessä vehkeessä. Jos liitäntä löytyy, niin uuden koneen kanssa mitään erillisiä muuntimia ei kannata hankkia. Jos kuitenkin päädyt ulkoisen äänikortin ostamaan niin tässä yksi varteenotettava vaihtoehto: http://www.thomann.de/fi/lexicon_alpha_studio.htm

Elikkä liitännät ovat hyvin yksinkertaiset tuon hintaluokan vehkeessä, mutta perus hifivaffarin kanssa tärkein, eli RCA-liitäntä löytyy.

Jaa tämä sivu