Olen yrittänyt tutkia muita keskuteluja mutta missään ei oikein tunnu löytyvän kunnollisia vastauksia tai sellaisia mistä ymmärtäisin, joten päätin itse kysyä ratkaisua ongelmaani. Minulla on JVC GR-D43 digivideokamera ja kun liitän sen koneeseen(Windows XP), kone ei tunnista sitä. Olen yrittäny kaikkia erilaisia konsteja, mutta mikään ei tunnu auttavan. Liitän kameran USB-liittimellä, kun DV-liitintä ei tullut kameran mukana(pitäisi kyllä varmaankin käydä ostamassa). Mutta voiko vika muka olla siinä että liitän se USB:llä? vai mikä vikana? Auttakaa??
Ongelma lienee juuri se että yrität liittää videokameraasi USB:llä, jolla en ole omaakaan Sonyn Videokameraani koskaan saanut PC:n yhteydessä toimimaan. Tarvitset ns. Firewire -kaapelin, jotta saat videokamerasi kytkettyä PC:seen oikein. Kuva kaapelista pitäisi näkyä nyt tässä alla jos osasin tätä systeemiä oikein käyttää:
Sinulla on DV-kamera (eikä USB-kamera...) ja niissä video siirretään säännön mukaisesti DV-liitännän avulla firewirekaapelilla. Kameravalmistajat joutuvat maksamaan tuosta DV-liitännän käytöstä joten eivät hyödy mitään sen mainostamisesta. Siksi käyttöohjeissa nähtävästi ei paljon panosteta tuon perusasian selvittämiseksi vaan tärkeämpää on mainostaa omia USB-softia joilla pääasiassa hoidetaan stillkuvien, webcam-toimintojen ja heikkoresoluutioisen videon trafiikki. Esim. Digivideoyhdistyksen foorumilla tätä asiaa on jo vuosia jouduttu viikottain selvittämään uusille kameran käyttäjille: http://www.digivideo.fi/content/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=43