1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

tietokone ei tunnista tyhjää cdr-levyä?

Viestiketju Musiikki-CD-levyjen varmuuskopiointi -osiossa. Ketjun avasi santtu78 01.11.2004.

  1. santtu78

    santtu78 Member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    En ollut vähään aikaan käyttänyt polttavaa dvd-asemaa cd-levyjen polttamiseen. Nyt kun yritin käyttää sitä niin kone ei tunnista tyhjää cd-levyä?!(siis poltto-ohjelma herjaa, että aseta tyhjä levy asemaan, vaikka se on jo sisässä. Tai vaihtoehtoisesti herjaa, että olen tallentamassa esim 45min yli levyn kapasiteetin, jos olen tallentamassa 45min musiikkia levylle)

    Omaa tietokonetta tarkastellessa näkyviin tulee cd-r-levy (eli tunnistaa sentään cd-r-levyksi)ja kun kohdistimen laittaa sen päälle lukee vapaa tila 7,99 Tt Koko yhteensä 7,99 Tt


    Cd-levyjen (aikaisemmin poltettujen)kuuntelu onnistaa ja pystyn asemalla polttamaan tyhjälle dvd-levylle. Kokeiltu on nyt useampi eri merkkinen cd-levy, mutta ei vaan tunnista...

    Käyttis minulla on xp, polttava asema nec DVDRW, poltto-ohjelma sonic recordnow version 6

    Mikä asetus minulla on nyt väärin?
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    firmware päivitys tehty asemalle?
     
  4. santtu78

    santtu78 Member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    firmware? En ole (tietääkseni)päivittänyt?
     
  5. turska

    turska Regular member

    Liittynyt:
    20.10.2004
    Viestejä:
    4,040
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Olethan valinnut CD-Copy ettei valikossa ole DVD-Copy,koska silloin ei tunnista cdr-levyä.
     
  6. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Ja poltto-ohjelmaksi sopisi paremmin Nero.
     
  7. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    Firmware nimityksellä tarkoitetaan optisten asemien (cd, dvd...) sisäístä ohjelmistoa. Varsinkin noilla polttavilla dvd asemilla käy niin että siihen tulee parannuksia / optimointeja aseman julkaisun jälkeen. Noilla parannuksilla tyypillisesti parannetaan polttojälkeä, polttonopeutta, levyjen tunnistusta, tuke aeri levyille yms. Necin sivuilta pitäisi löytyä omistamallesi asemalle uusi firmware, sen päivitysohjeet ja lista muutoksista jota se tarjoaa.
     
  8. santtu78

    santtu78 Member

    Liittynyt:
    07.08.2004
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pitkästäaikaa pääsin taas koneen ääreen...
    Eli ongelma on vieläkin olemassa. Tarkistin laitteistohallinnasta ja firmwaren versio oli 1.10. (vuodelta 2001) Tätä versiota ei kuitenkaan voinut päivittää necin sivuilla uudenpaan. (olisi pitänyt olla 1,05 ; 1,06 ; 1,07 ; 1,08 ; 1,09 ; tai 1,0A firmware versio)Yritin silti näistä päivittää ja kone väittää ettei kohdeasemaa löydy.

    Pitääkö minun poistaa tuo 1.10 versio koneelta, että saan uudemman firmwareversion asennettua?
     
  9. jartar

    jartar Senior member

    Liittynyt:
    07.04.2004
    Viestejä:
    8,485
    Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    No sinulla on sitten ilmeisesti uusin firmware joten ei sitä tarvi päivitellä. Ja tuo firmware ei ole koneella vaan siinä asemassa ja jos saisit sen pooistettua jotenkin niin siitä asemasta tulisi roskis kamaa.
     
  10. romero

    romero Regular member

    Liittynyt:
    29.03.2003
    Viestejä:
    802
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nero 5.5:n alkupään versioissa on ilmennyt ihan samaa ongelmaa Windowsin SP2:n asentamisen jälkeen, syötti koneelle mitä cd-aihiota hyvänsä niin se väittää ettei tilaa ole tarpeeksi. Ohjelman päivittäminen auttoi, kannattaa katsoa olisiko RecordNowhinkin saatavana jonkinlaista patchia tai vastaavaa mikäli kyse sattuisi olemaan samanlaisesta ilmiöstä.

    Edit: Pitipä lukea huonosti, mikäli itse konekaan ei levyjä tunnista niin polttosoftalla ei liene asiassa osaa eikä arpaa.
     
    Viimeksi muokattu: 22.11.2004

Jaa tämä sivu