Elikäs kannettavasta koitan saada kuvan telkkariin. Piiri on Mobile Intel 915GM/GMS,910GML Express Chipset Family. Johdot löysin antiikkikoneeni jäljiltä. Koneessa on S-video lähtö ja laitan siihen johdon, jonka toinen pää on RCA. Tästä yhtyy sitten toinen RCA-kaapeli jonka toinen pää on scart-liitin ja kiinni telkkarissa. Scart-liitin laitettu asentoon input. Kun menen työpöydän oikean hiiren klikkauksen kautta tuohon piirin grafiikka-asetusohjelmaan niin siellä ei ole muita vaihtoehtoja kuin kannettava tietokone. Tässä näyttölaitteet -kohdassa, jossa minun mielestäni pitäisi olla myös tv-kohta, lukee vain että Huomautus: Tietokoneeseen on kytkettävä kaksi näyttöä ennenkuin voit käyttää tätä toimintoa. Kytke toinen näyttö. Piuhat olen laittanut kiinni kun tietokone on ollut kiinni, mutta tv-mahdollisuutta ei vieläkään ole ilmestynyt. Tietääkös nyt joku, että mikä on vialla?
Tuo S-video -> RCA -> SCART muunnos todennäköisesti sotkee tuon automaattisen tunnistuksen. Tosin kannettavissa on yleensä joku pikanäppäin yhdistelmä esim. Fn+F5 tai Fn+F3 jolla nuo näyttötilat saa yleensä kierrettyä läpi. Aikaisemmin en Intelin säätöpaneelista ole löytänyt TV-outin pakottamista päälle, mutta jos sieltä sellainen nappula/ruksi löytyy niin ilmoittele minulle niin voin tuon TV-out oppaan päivittää.
Juu itsekin epäilin tuon S-video/RCA-"adapterin" olevan ongelmana. Paljonkohan tuollainen suora S-video scart kaapeli oikein maksaa?
Tuollainen SCART adapteri jossa on S-Video liitin ei maksa montaa euroa, kannattaa tosin tarkistaa että TV tukee S-videota SCART:in kautta, muuten tulee mustavalkoinen kuva, ja tuokin adapteri saattaa tehdä sen ettei kone tunnista TV:tä.