Eli koneessa siis ilmeni yhtäkkiä sellainen vika, että kone ei käynnisty lainkaan, edes biosiin asti. Koneen virtanappia painaessa tuulettimet lähtevät käyntiin ja kovon valokin tuntuu jonkun aikaa vilkkuvan. Ajattelin johtuvan näytönohjaimesta, eli toinen näyttis AGP-väylään ja uusi yritys. Eipä auttanut tämäkään. Missä siis vika voisi olla, emolevy luultavasti. Noh, uusi vastaava emolevy paikalleen, prosessori kiinni, piuhat paikalleen, ja muut kortit paikalleen. Eipä käynnisty vieläkään. Nollasin sitten tämän uuden emolevyn ohjekirjan mukaan ottamalla patterin pois 30 sekunniksi ja laittamalla takaisin. Ei käynnisty ei. Jostain myös lukaisin, että USB-väylät saattavat haitata käynnistymistä, mikäli niissä on jotain häikkää, joten etupaneelin USB-väylien liittimet irti emolta ja uusi yritys. Ei käynnisty taaskaan. No, entäpä, jos näyttis sittenkin olisi rikki, eli toista näytönohjainta vain emolle kiinni ja uutta yritystä peliin. Eipä auttanut tämäkään, eli näytönohjaimen luulisi olevan kunnossa näiden kokeilujen jälkeen. Kokeilin myös toisella kovolla, johon on XP asennettuna, mutta eipä auttanut tämäkään ja koneenhan pitäisi muutenkin biosiin asti käynnistyä, mikäli kovalevyssä jotain vikaa olisi. Osaisiko joku siis antaa jotain neuvoja nyt vielä näiden kokeilujen lisäksi, sillä epätoivo alkaa jo pikkuhiljaa nousta harteille. Vissiin ainoa mahdollinen vaihtoehto on, että prosessori on rikki, vai? En siis tiedä, miten tietokone tässä tilanteessa käyttäytyy, niin sen takia ajattelin ja muutenkin, kun kaikki muu tuntuisi olevan melko pitkälti kokeiltuna.
Voi, voi, kun nyt unohtuu sanoa paljon asiaa. Eli siis, olen myös toisella powerilla kokeillut. Ihan sama homma, eli tuulettimet lähtee käyntiin ja kovon valo vilkkuu hieman.
Nyt on sitten kokeiltu toisella prosessorilla ja samanlaista virhettä pukkaa. Onkohan tuo "uusi" (huuto.netistä hyvän palautteen omaavalta henkilöltä ostettu) emolevykin ollut sitten alusta asti susi vai mistä mahtaa mättää? Kellään mitään vinkkiä?
Ovatko nuo testaamasi osat kokeillut jollain toisella koneella toimiviksi? siis näyttis,prossu yms? Eipä tuosta sitten paljon jää muita vaihtoehtoja jäljelle kuin tuo emolevy, jos nuo muut osat toimivat.
Kyllä siis olen koittanut muistikammalla ja näyttiksellä, joita tällä hetkellä käytän toisessa koneessa ja tuo nyt hommaamani prosessori on myös todettu toimivaksi toisessa koneessa, että sen puoleen kaikki PITÄISI olla kunnossa. Tuo emolevykin minulle kyllä myytiin toimivana, että sitä ihmettelen suuresti, miksei kone anna muita elonmerkkejä kuin sen, että tuulettimet lähtevät pyörimään ja CD/DVD/floppy-asemiin sekä kovalevyyn tulee virtaa.
Kyllä olen tälläkin näytöllä kokeillut juu, mitä juuri nyt käytän. Olen myös kokeillut PCI-näytönohjaimella siltä varalta, että AGP-väylä olisi syystä tai toisesta kärähtänyt tai ei hyväksyisi tiettyjä kortteja.