Tiedoston avaaminen Director MX:n esityksessä.

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi PJKuona 21.04.2005.

1. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olen työstänyt tuollaista multimediaesitystä Macromedian Director MX:llä. Yleensähän kaikki esityksessä tarvittava sisältö tuodaan cast ikkunaan josta ne sitten raahataan käsikirjoitukseen tai näyttämölle.

Nyt minulle tuli sitten tarve saada avattua nappia painamalla .pdf- tiedosto cast-ikkunan ulkopuolelta, siis ulkopuolinen tiedosto. Eli kun esityksessä painetaan nappia, avautuu Adoben acrobat reader ja siihen haluttu pdf-tiedosto. Olen netistä etsinyt ja löytänyt pienen Lingo Script -pätkän jolla .pdf-tiedoston saa avattua, koodi on seuraavanlainen:

on mouseUp me
    goToNetPage "tuotekansiot\suomi\joko600v.pdf"
    end

Periaatteessa tämäkin koodi toimii, mutta sen tarkoitus ei varsinaisesti ole ohjelman tai documentin avaaminen, vaan kuten tuosta "GotoNetPage" -kohdasta voi päätelläkin, jonkin nettisivun avaaminen. Tästä johtuen avautuvat nyt .pdf-dokumentit nyt selainikkunaan, vaikka tämä ei ole suinkaan tarkoitus.

Minun pitäisi siis keksiä sopiva koodinpätkä tai muu ratkaisu jolla voisin avata suoraan .pdf ym. tiedostoja. Osaako kukaan neuvoa miten homma toteutettaisiin?

Edit:typo

Viimeksi muokattu: 21.04.2005
  2.  
  3. PJKuona

PJKuona Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Homma eteni nyt sen verran että löysin netistä toisen tavan saada avattua ulkopuolisia tiedostoja Director-esityksestä käsin. Osoitteesta http://www.mods.com.au/frameset.htm löytyi Buddy API, jonkinlainen lisäosa tuohon Directoriin. Tämän lisäpalikan avulla tuo homma pitäisi onnistua, ongelma on nyt vain siinä etten saa sitä onnistumaan ja konstit alkavat taas loppua. Tuossa alla on nyt esimerkki koodi jota olen yrittänyt saada toimimaan.

on mouseUp me
    OK = baOpenFile( the D:\multimedia\tuotekansiot\suomi & "joko600v.pdf" , "maximised" )
    end

Tuo koodi pukkaa vain seuraavaa virheilmoitusta; Script error: Operator expected.

Poistamalla koodista tuon hakemistopolun, ei virheilmoitusta tule ennenkuin nappia johon tämä koodi sisältyy painetaan. Kun nappia sitten painetaan tulee näyttöön seuraava virheilmoitus:

Script error: Property not found

Käsittääkseni tällöin ohjelma ei löydä tuota joko600v.pdf -tiedostoa. Oman päätelmäni mukaan vika voisi siis olla tuossa hakemistopolussa. Toisin sanoen se on ilmeisesti jotenkin väärin tuossa koodissa. Vinkkejä miten se tulisi tuohon koodiin kirjoittaa siten että se toimisi?

Tietysti vika voi olla muuallakin, mutta tämä tuli itselle ensimmäisenä vastaan. Vinkkejä ja ehdotuksia otetaan vastaan.

Jaa tämä sivu