Tiedostojen yhdistäminen

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi jak2 25.04.2020.

  1. jak2

    jak2 Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2011
    Viestejä:
    252
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Onko mahdollista yhdistaa useampi tiedosto yhdeksi tiedostoksi vai pitääkö printata paperit ja sitten skannata paperit uudestaan, jotta saa ne yhteen samaan tiedostoon ?
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,146
    Kiitokset:
    1,218
    Pisteet:
    243
    En tiedä, ymmärsivätkö muut, mutta minulle ei selvinnyt, millaisista tiedostoista on kyse? Sen tietäminenhän vaikuttaa merkittävästi vastaukseen. Muutenhan ilmiselvä vastaus olisi kopioi ja liitä eli copy - paste.
     
    jak2 kiitti tästä.
  4. jak2

    jak2 Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2011
    Viestejä:
    252
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Olen skannut papereita,näyttää olevan pdf-tiedostoiksi. Olen yleensä painanut hiiren oikeaa ja kopioinut maalaamalla ja sitten pastannut uuteen tiedostoon.Nyt haluan yhdistää paperit jotka olen skannannut jokaisen omaksi tiedostokseen yhdeksi tiedostoksi.Näitä ei pysty maalaamaan.
     
    Viimeksi muokattu: 25.04.2020
  5. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Haluatko siis yhdistää useamman pdf:n yhdeksi? Onnistuu ainakin Adobe Pro:lla tai Foxit Phantom:lla
     
  6. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,146
    Kiitokset:
    1,218
    Pisteet:
    243
    Jos sinulla on käytössäsi MS Office, niin Wordilla tuo onnistuu. Aloita uusi dokumentti ja valitse Lisää ja avaa sitten läheltä oikeaa yläkulmaa valikko Objekti ja sieltä Objekti. Saat esille luettelon erilaisista kuva- ym. tiedostoista, joita voit liittää dokumenttiin tietokoneeltasi.
     
  7. jak2

    jak2 Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2011
    Viestejä:
    252
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Pentsu:joo. Voisin printata tiedostot ja sitten skannata paperit yhdeksi tiedostoksi, mutta printteri tekee suttuisia kopioita. Jos ottaisi valokuvat älypuhelimella, niin pystyisikö niitä yhdistämään yhdeksi tiedostoksi? 1Pertti: onko Ms Office maksullinen? Mulla ei oo maksullisia ohjelmia eikä wordiinkään näköjään käyttöoikeutta.
     
    Viimeksi muokattu: 25.04.2020
  8. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,146
    Kiitokset:
    1,218
    Pisteet:
    243
    Taas minulla on ymmärtämisvaikeuksia. Jos olet skannannut paperit, niin eikö skannatut kopiot ole nyt tietokoneen kovalevyllä? Miksi tulostaisit ne uudelleen paperille? Tietokoneella voit liittää ne Wordiin viestin #5 mukaisesti. Koska ne ovat pdf-muodossa, valitset objektiksi "Adobe Acrobat Document".
     
  9. jak2

    jak2 Regular member

    Liittynyt:
    12.12.2011
    Viestejä:
    252
    Kiitokset:
    3
    Pisteet:
    28
    Printtaan ja skannaan jotta saan kaikki paperit samaan tiedostoon. Minulla ei ole Ms Officea eikä Wordiä käytössa.
     
    Viimeksi muokattu: 26.04.2020
  10. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,407
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
    Netti on täynnä ilmaisia pdf-merge työkaluja, kokeile vaikka seuraavaa:

    https://pdfsam.org/
     
    jak2 kiitti tästä.

Jaa tämä sivu