voisiko joku auttaa minua, kiitos: miten saan tiedostoja/kansioita piilotettua windows xp:ssä muilta koneeni käyttäjiltä, niin että [bold]näen tiedostot/kansiot itse[/bold]? olen kokeillut ohjelmaa nimeltä "hide folders", jonka avulla saan tiedostot piilotettua, mutta en näe niitä itse. onko kyseisellä ohjelmalla tai jollain muulla konstilla mahdollista tehdä edellä kuvaamaani? kiitos kaikesta avusta.
Valitse kohdekansio, ja paina hiiren oikeanpuoleista näppäintä. Valitse Ominaisuudet - Jakaminen. Nyt pitäisi ilmestyä valikko, johon ruksin laittamalla voit tehdä kansiosta yksityisen.Näin kansion tiedostoihin ei muut pääse käsiksi. Tämä edellyttää tietenkin, että koneessa on useampi käyttäjätili, ja että sinulla itselläsi on järjestelmänvalvojan oikeudet.
kiitos, mutta mainitsemallasi keinolla muut käyttäjät löytävät etsi-komennolla yksityiset tiedostoni. jos taas piilotan kansiot hide folderilla, ne eivät näy itsellänikään. olisin todella kiitollinen, jos joku neuvoisi minua edelleen, kuinka saan tiedostot piilotettua [bold]täysin[/bold] muilta saman koneen käyttäjiltä siten, että [bold]näen ne kuitenkin itse[/bold]!
Jos ne muut koneesi käyttäjät ei ole ihan mitään konehiiriä, niin tee kansio Ohjelmatiedostot(Program Files) -kansioon, nimeä se vaikka "Macromedia" ja laita tavarasi sinne. Voit vielä nimetä tiedostosi eri tavalla niin eiköhän ne sit ole turvassa. Harvempi osaa niitä sieltä etsiä. Pysyy p***okuvat piilossa.
Po***kuvien yms piilottamiseen kannattaa kokeilla PrivatePix -ohjelmaa. Ohjelma kryptaa tiedostot vahvasti, mutta avaakin nopeasti. Jos pitää piilottaa muita kun kuvia tai videoita, käytä Stealt Encryptoria samalta firmalta. Noilla voit pitää tietoja vaikka C:n juures jos huvittaa... Kokonaisten kansioiden yms. piilotukseen ja järjestelmänvalvontaan sopii parhaiten PC Security. (myöskin samalta firmalta)