Tiedostojen jako XP --- Windows 7

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Timant 29.11.2009.

1. Timant

Timant Guest

Eli ongelma on sellainen, että tiedostojen jakaminen ei toimi/onnistu.

Eilen sain toimimaan klo: 02:00 yöllä, mutta kun aamulla käynnistin koneen niin ei toiminut enää.

Oon asentanut sen protokollan tuolta Verkkoyhteyksistä. Sallinut kaiken maailman jakamiset ym.

Epäilen tota palomuuria. XP:ssä eli sillä koneella miltä yritän jakaa onSunbelt Personal firewall. Windows 7 Norton Internet Security. Mutta kun sammutin Sunbeltin eilen niin sain jakamisen toimimaan. No sitten laitoin sen päälle ja silti toimi. Ajattelin että no mikä prkl?!?!

Sitten menin Käynnistä--->Suorita--->cmd--->net view Sitten tuli \\XPMACHINE ja \\W7MACHINE niinkuin kuuluukin. Lähdin sitten tyytyväisenä nukkuun. Mutta aamulla ei toiminut. Onko tossa net view komennossa joku viive ennenkuin kertoo asian todellisen laidan, nimittäin tein sen heti kun olin laittanut palomuurin takaisin päälle.

Windows 7 kone toimii langattomasti.
    WLAN toimii Buffalon WZR-AGL300NH:n kautta.
    Buffalo on ZYXEL Prestige 623R-T1:ssä kiinni. Molemmat on reitittävässä tilassa. Netti toimii ja samoin nettipelit. Tää tiedostojen jako vaan on yllättävän hankalaa.

Kun saan tän toimiin 100%, niin teen tänne jonkun ohjeen.

2.  
  3. Timant

Timant Guest

No nyt sain sen toimimaan siten, että asensin molemmille koneille saman palomuurin.
    Nyt palomuurina toimii Comodo Internet Security ja koneet näkevät toisensa.

Nyt ongelmaksi muodostui se, että en pääse kummaltakaan koneelta toiselle koneelle eli minulla ei ole käyttöoikeuksia. "\\XXX ei käytettävissä. Sinulla ei ehkä ole käyttöoikeuksia...".

Miten korjaan tämän ongelman? Oon molemmissa koneissa järjestelmänvalvojana, koska en ole edes luonut toista käyttäjätiliä.

PS. Ja sen ohjeen teen kunnes saan tämän toimimaan.

4. Acytec

Acytec Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla sama ongelma. En voi luoda yhteyttä (katsella jakoja) mutta net view:llä nään kumminkin kaikki koneet. Mutta käytössäni on Windows 7 Ultimate 64bit ja nään liikaakin ihmisiä "Verkko" paikassa. Miten voisin saada nämä ihmiset katoamaan koneeltani. Vaikuttaa tietoturvariskiltä!

Kiireisesti apua tarvitaan.

Jaa tämä sivu