Niin mikä olisi se paras konsti saada siirrettyä jokin tietty tiedosto, tai tietyt tiedoston kaverin koneelle netin yli käyttiksestä riippumatta, vähän niin kuin P2P mutta vain yhdelle käyttäjälle. Torrenttikin voisi käydä jos sen voi osoittaa vain yhdelle käyttäjälle. Tiedon siirron tulisi olla kuitenkin kaksisuuntaista. Omassa koneessa on WindowsXP Pro SP2, kaverilla kaiketi WindowsXP Home tai Linux.
Oikein hyvä ajatus muuten mutta kun on tuo F-Prot Internet Secure, en löydä sen internet asetuksia. ohjeessa mainittiin etä kaikissa versioissa ei porttien asetuksia muka olisi? On F-securiten verkkokaupasta ostettuilla oikeuksilla imetty versio. Että miten ne portit voi avata. Windowsin oma muuri on tosin viellä käytössä, kokeilin ilmankin mutta eihän se sallinut yhteyttä kun tuo PASIVE portti pysyi kiinni. Pakko käyttää passiivi moodia kun on tuo Reitittävä Zyksellin WLAN tosin Soneran ADSL verkossa, meinaan eikös Sonerakin käytä nykyään siltaavaa ADSL tekniikkaa.
Skype on myös hyvä ratkasu tiedostojen siirtoon. Yllättävän nopeaa siirtoa mutta huonona puolena on että jos tiedoston siirto katkee niin ei voi enää jatkaa vaan joutuu alottamaan alusta.
Mulla on myös Skypen kautta onnistunu hyvin. Mulla vaan tökkii Skypessä puhelin joka tilttaa koko käyttiksen.
Okei Skypellä siis voisi siirtää dataa. Mitenkäs tuo FTP palvelin puoli, pystytin sen ihan ohjeen mukaan, mutta kun on tuo F-Prot Internet secure palomuurina ja niitä internet säätöjä ei oikein löydyy? Pitäisi saada PASSIVE portti auki, tajuais vain miten.FTP palvelimella (WindowsXP)IP adres: Get IP remote Server FTP port: 20000
Skype on ihan näppärä sillä pystyy siirämään myös passive - passive välillä, jota ei ainakaan ICQ pystyny tekemään. ICQ taasen kykeni jatkamaan keskeytyneen tiedonsiirron ja siinä pystyy laittamaan kansioita jakoon niin ei tartte jokasta filua lähetellä ite.
Mistä vois johtua kun skypen tiedonsiirtonopeus on vain 400 - 800 B/s kestää melko kauan tietojen siirto, sama ongelma on myös mesessä... WEB-kamera kuva menettelee skypessä ja jollainlailla myös mesessä, mutta tuo tiedonsiirtonopeus on täysin naurettavaa luokkaa... Sksypessa tulee kyllä ilmoitus ladattaessa tai lähetettäessä, että siirto on välitetty, onko vika nyt palomuurissani (Zone Alarm) vai palveluntarjoajan NATissa? Kone on 1,8Ghz Athlon, 512mt muistia ja 1Mbit/s netti yhteys.
Skype ja Mese on pikaviestiohjelmia ei tiedostojen siirto-ohjelmia. Siinä se suurin vika. Käytä jotain tiedostojen siirtoon tarkoitettua menetelmää kuten FTP tai P2P softaa.
http://www.poromenos.org/tutorials/bittorrent (flash-ohje, painele next-nappia) Itse käytän tähän touhuun utorrentia tuohon tapaan...on kokeilemistani tavoista ehdottomasti kaikkein nopein, varsinkin kun lähettää tavaraa parille kaverille samaan aikaan. Toisesta threadista:
Kyllä mulla skype siirtää ihan täydellä kaistalla, mutta jos puhuu samaan aikaan tai lähettelee viestejä niin se nopeus putoaa juurikin tuonne 1kt tasolle.
puhekeskustelu kuluttaa kaistaa vain n. 5kt/s per suunta, eli käytössä pitäis olla vielä joku 100kt/s. tiedonsiirtoa varten, tai vaikka olis vaan 50kt/s käytössä, olis sekin parempi ku 1kt/s. jos vaan jotain olis tehtävissä...