Ootte viimenen toivo, kukaan kun ei oo tähän mennessä osannut vastata. Elikkäs homma meni niin, että vaihdoin pöytäkoneen kannettavaan ja kaikki kama vaihdettiin uuteen koneeseen. Nyt sit yritin kuunnella ja poltaa musiikkia jonka olen ladannut NetAnttilasta (Download), mutta ei onnistu. Tulee viesti et mulla ei oo oikeuksia niihin tai sit kun van yritän kuunnella niin soi vaan pätkä ja kysymys, että haluanko ostaa biisin. Jossain sanottiin et johtuu TID-koodista. Downloadin sivuilta asetuksista löysin sellasen koodi, mut onko se konekohtainen?? Millä ihmeellä saan biisit poltettua, niistä kun on paljon uusia kokonaan polttamatta
Olet päässyt tutustumaan ihanaan asiaan nimeltään DRM, jolla noiden yleisempien nettikauppojen myymät kappaleet on kaikki saastutettu. Mikäli siinä on rajoitettu käyttöoikeus yhteen koneeseen, niin sinnepä meni. Jos se vanha kone on edelleen olemassa, niin kokeile siirtää ne fiilut takaisin ja polttaa siinä levylle. Jos se kone on hävitetty, niin eipä taida oikein onnistua enää mitenkään. Et sitten vissiinkään kopsannut sitä drm-datafiilua tai se ei muuten vaan toimi toisessa koneessa.
Kone olla möllöttä tossa mun selän takana. Kaikki hommat tehtiin liikkeessä mistä läppärin ostin ja ihan kaikki piti siirtää toimivaks tässä koneessa. Eli pitäisko kaikki siirtää takasin sille vanhalle, jos niin halvempaa ehkä ostaa uusiks. Mut mitäs tollaseen sanoo kuluttajansuojalaki, ei tollasesta ollut mitään mainintaa downloadin sivuilla.
Kun olet ladannut sitä musiikkia drm-suojauksella, olet hyväksynyt käyttöehdot Tämä on sitä ihanuutta mitä tekijänoikeusyhtiöt, suuret levyfirmat ovat ajaneet eteenpäin. Onneksi suunta on alkanut vaihtua ja musiikkia alkaa (toivottavasti) saada ilma drm:ää. Mutta kusessa olet, jollet saa niitä takaisin vanhalle koneelle tai sitä datafiilua uudelle koneelle (mikäli toimivat sen avulla uudella koneella.) Älä nyt helvetti hullu ole! Miksi maksaisit NetAnttilalle, siitä ettet saa toimivaa musiikkia, jota voit soittaa missä haluat ja milloin haluat. Näin niitä tyhmiä rahastetaan ja rahat menee juuri sinne missä niitä ei kaivata. Firmoille, jotka jatkavat tuollaista nurinkurista toimintaa. Mene mieluummin NetAnttilan asiakaspalveluun huutamaan asiasta ja aina, kun sanotaan, että mitään ei voida niin pyydät vaan isompaa herraa. Ei välttämättä auta, mutta ehkä hekin joskus huomaavat, että ihmisiä ei voida kusettaa tuolla tavalla. edit* Ja, jos et pääse puusta pitkälle, niin pyydä atk-taitoista tuttua auttamaan asiassa, niin saat varmasti musiikkia itsellesi.
Olen jo ottanut yhteyttä NetAnttilaan ja takas tuli heti vastaus, että ovat toimittaneet asiasta tietoa musiikin toimittajalle!. Oottelen täsä vielä pari päivää. No juu, en osta uusiks niitä biisejä
Musiikin toimittaja ei ole ottanut yhteyttä NetAnttilan pyynnöstä huolimatta, mut selvitinpä asian sit itse. Huolellinen ohjeiden luku auttoi (punastuu). Eli kun mulla on kaikki tiedot vaan kopsattu (tyhmänä luulin, et siirretty) uudelle koneelle, niin vanhaan vaan virta päälle ja sieltä Downloadista TID-koodi uudelle ja johan pelittää. Homma toimii kaikkiaan kolmella koneella. Mut kyllä otti aivoon kun luulin, että ne polttamattomat hävis .