1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Thunderbird/Gmail ongelma

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi MazaH 30.11.2021.

  1. MazaH

    MazaH Member

    Liittynyt:
    12.02.2006
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Olen käyttänyt kauan Windows PC:llä Thunderbirdiä Gmail-postien hallintaan ilman ongelmia. Nyt Thunderbird alkoi kysymään Gmailin salasanaa, jonka annoin varmasti oikein. Kirjautuminen Gmailiin ei kuitenkiaan onnistu. Tulee virhe "Application specific password required. support.google.com/accounts/answer/185833
    Ilmeisesti kyse on 2-vaiheisesta salasanasta. Kohdassa 3 kehoitetaan "Select app" ja "Select device". Thunderbirdia ei voi valita. Hieman olen epävarma, mitä pitäisi tehdä, ettei homma vain mene enemmän solmuun.

    Gmail sinänsä toimii selaimella, kännykällä ja iPadilla. Wind0ws kone on ongelma
     
  2.  
  3. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,517
    Kiitokset:
    228
    Pisteet:
    93
  4. PeLako

    PeLako Member

    Liittynyt:
    05.01.2019
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Suosittelen luopumaan kyseisestä ohjelmasta. On kankea käyttää nykypäivänä kun sähköpostien selainversiot ovat kehittyneet valtavasti. Luovuin itse noin 10-vuotta sitten.
     
  5. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,517
    Kiitokset:
    228
    Pisteet:
    93
    Ei mulla vaan ikinä ole ollu mitään ongelmia.
    Varmaan on moniakin syitä monilla, mutta ohjelmassa ei sinänsä ole mitään vikaa.

    T: Vesku
     
  6. PeLako

    PeLako Member

    Liittynyt:
    05.01.2019
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Ei ohjelmassa vikaa olekaan. Se toimii kuten pitääkin toimia. Se on vain ajastaan 10-vuotta jäljessä toiminnoiltaan ja käytettävyydeltään. Sitä hain tässä takaa ja siksi lopetin käytön vuosikymmen sitten.
     
  7. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Täällä ei mitään ongelmia. Kertoisitko, mitä siinä on 10-vuotta jäljessä muista?
    Ymmärrän hyvin jos yhdellä osoitteella mennään, selain on silloin kätevä.
    Kertoisitko, mikä on helpompi tapa "nykypäivänä" lukea useita osoitteita samalla kerralla.

    Itse kysymykseen. En muista varmasti, mutta lukuoikeus pitäisi kai antaa Windowsille myös, jotta toimii kolmannen osapuolen sovelluksilla.
    Google on muuten sekoillut aika pahasti viime aikoina kaksivaiheisessa tunnistautumisessa.
    Nyt alkaa vähitellen toimia. Pelkkä Android puhelimen lukituksen avaus riittää toiseksi vaiheeksi.
    Toiseksi epäilivät, että minä olen alle 15:sta vuotias, vaikka ko. tili on ollut käytössä minulla jo paljon kauemmin.;)
     
  8. PeLako

    PeLako Member

    Liittynyt:
    05.01.2019
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Valtaosalle kotikäyttäjistä riittää yhden tai kahden postin lukeminen päivittäin. Muita luetaan kerran viikossa jos sitäkään koska ne on yleensä tehty roskapostia varten. Erilliset sähköpostiohjelmat ovat kotikäytössä käytettävyydeltään kuin palaisi ajassa 2000-luvun alkuun. Yrityksissä ja työpaikoilla asia kääntyy toisinpäin. Niissä on edelleen kätevämpää lukea mailit esimerkiksi Outlook ohjelmiston kautta. Myös mobiililaitteissa sähköpostisovellukset ovat hyödyllisiä koska ne integroituu kätevästi järjestelmään.
     
  9. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Oletkohan ymmärtänyt jotain väärin tai sitten otat kantaa vailla tietoa ohjelmasta, mikä se on tänä päivänä. Ymmärrän hyvin jos olet luopunut ohjelman käytöstä 10-vuotta sitten, niin tuolla kannan otolla ei ole mitään arvoa.

    Valtaosa internetin ohjelmista on ollut käytössä jo vuonna 2000, mutta ei ne ohjelmat vanhaksi mene, kun niitä kehitetään ja päivitetään koko ajan. Oletko niistäkin samaa mieltä, että ovat jääneet vanhaksi, jotka olivat käytössä jo vuonna 2000?
    Mozilla on mielestäni hoitanut Firefoxin ja Thunderbirdin kehityksen ja ylläpidon mallikkaasti, eikä todella voi sanoa niiden jääneen 2000-luvulle.
     
  10. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Mikä tämä idea on, että tehdään osoite roskapostia varten. Minä ainakin pyrin välttämään roskapostia ja olen onnistunutkin hyvin siinä.
     
  11. MazaH

    MazaH Member

    Liittynyt:
    12.02.2006
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Nyt Gmailin asetuksissa näkyy Thunderbird sähköpostiohjelmana, mutta ongelma on edelleen sama. Thunderbird pyytää salasanaa, mutta oikea salasana ei kelpaa. Thunderbird on toiminut hienosti samalla koneella ainakin 5 vuotta.
     
  12. lettas

    lettas Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    03.03.2003
    Viestejä:
    4,405
    Kiitokset:
    218
    Pisteet:
    93
  13. MazaH

    MazaH Member

    Liittynyt:
    12.02.2006
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    18
    Nyt asia "selvisi" sikäli, että Thunderbird teki tuplakansion Gmail-postille. Sähköpostiosoitteen perässä näkyy (IMAP). Gmailille on myös vanha kansio, jossa näkyy vain gmail sähköpostiosoite ilman tota IMAPia. Taitaa olla niin, että Thunderbirdin kansiossa on nyt kaikki Gmailit eiliseen asti tuplana.
     
  14. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    Kukas tällaisen gallupin on tehnyt ja missä? Sä puhut aivan soopaa. Kerros nyt mulle miten sä kirjoitat selainversiolla sähköposteja lentokoneessa tai muulloin kun nettiä ei ole käytettävissä?
     
  15. PeLako

    PeLako Member

    Liittynyt:
    05.01.2019
    Viestejä:
    62
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    18
    Vuosien kokemuksella. Toimin vapaaehtoisessa atk apu/neuvontapalvelussa joka auttaa ihmisiä atk asioissa. Vuosien varrella olen auttanut tuhansia ihmisiä ja heistä suurimmalla osalla on ollut vain yksi sähköpostiosoite. Alkuaikoina moni käytti operaattoreiden sähköposteja jotka vaativat sähköpostiohjelman käytön. Opetimme heitä vaihtamaan postin ilmaisiin Gmailiin ja Outlookiin ja käyttämään sähköpostia suoraan selaimella. Mitä olen jälkeenpäin kuullut niin ovat olleet erittäin tyytyväisiä.
     
  16. vps358

    vps358 Active member

    Liittynyt:
    14.11.2009
    Viestejä:
    4,517
    Kiitokset:
    228
    Pisteet:
    93
    Ei mun ole tuommoisia tarvinnut tehdä 91.3.2 PC-versiolle, tarkoittanet jotain puhelinversioita, Antero tai IOS.

    T: Vesku
     
  17. tarantella

    tarantella Senior member

    Liittynyt:
    20.10.2012
    Viestejä:
    6,143
    Kiitokset:
    1,198
    Pisteet:
    243
    Samaa me muut vastaajat olemme tehneet pitkään. Vastausten määristä päätellen paljon ahkerammin kuin sinä.
    Yksittäisiä mielipiteitä ohjelmista meillä kaikilla varmaan on, mutta ei niitä pidä julki toitottaa yleisinä mielipiteinä.
    Tämäkö oli sitä Thunderbird galluppia, jossa se todettin käyttökelvottomaksi? Yhden sähköpostin käyttäjälle on ihan sama, miten postinsa lukee. Tosin Thundebird ei siinäkään tapauksessa ole huono valinta, mutta todellinen hyöty tulee vasta useammalla osoitteella.

    Vastaisitko nyt huutoosi sen moittimisesta 2000 luvun jäänteeksi. Heitätkö vaan omia mielipiteitäsi ohjelmasta ja käyttökelvottomuudesta. Sinulta ei saa vastausta, mikä siinä on ongelma ja miten se on jäänyt vanhaksi, tehden siitä käyttökelvottoman. Kertomasi mukaan, olet ollut 10 vuotta ohjelmaa käyttämättä, joten vahvalla pohjalla kritiikissä liikutaan.

    Olemme varmaan kaikki oppineet, ettei operaattorien omia e-mail osoitteita pitäisi käyttää, koska sillä on jumissa operaattoriin. Tunnetuimpia ilmaispalvelujen tarjoajia ovat Gmail ja Outlook olleet jo pitkään suosiossa sen takia, että riippuvuus operaattorista jää pois.
     
    Viimeksi muokattu: 01.12.2021
  18. pentsu

    pentsu Active member

    Liittynyt:
    07.03.2008
    Viestejä:
    1,388
    Kiitokset:
    24
    Pisteet:
    68
    No ota tämäkin kommentti konemuksena. Sähköpostien lukeminen ja kirjoittaminen on mahdotonta offline tilassa selaimella. Joo kyllä, netti ei aina ole käytettävissä
     

Jaa tämä sivu