TF6000COC Päivitysongelma

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi yagge79 15.03.2007.

  1. yagge79

    yagge79 Member

    Liittynyt:
    15.03.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on ongelmia boksin päivittämisessä sarjaportin kautta. Käytössäni on tuoreehko läppäri, USB->RS232-konvertteri ja nollamodeemi.
    1. Olen USB->RS232-konvertterin asetuksista valinnut maksiminopeudeksi 115.2 sekä portiksi COM1 tai COM2.
    2. Olen kytkenyt nollamodeemin virtojen ollessa poissa päältä
    3. Olen asettanut TFD-Down.exe:n Compatibility Mode:ksi Win95 tai Win98
    4. Boksi on pois päältä eri varovirtatilassa
    5. Käynnistän TFD-Down.exe
    6. Asetan TFD-Down.exe:n Affinityksi vain toisen ytimen Intelin tuplaydinprossustani Task Managerin kautta
    7. Asetan TFD-Down.exe-ohjelmaan saman COM-portin kuin aiemmin konverterin asetuksista
    8. Suoritan Find ja Download ja Message-kenttään tulee "Waiting for Request. Reset Settop Box"
    9. Koneen prossu käy 100% (tai paremminkin se ydin, joka on käytössä... ks. edellä affinity)
    10. Käynnistän boksin, jolloin sen pitäisi havaita tilanne ja päivittää softa
    11. Mitään ei tapahdu. Boksi näyttää tv-kanavat kiltisti eikä mitään päivitystä tapahdu eikä TFD-Down.exe-ohjelmassa liiku mikään sininen palkki.

    Mitä teen väärin? Voiko ongelmani johtua tuosta USB->RS232-konvertterista?

    Kiitos jo etukäteen avustanne!

    -yagge
     
  2.  
  3. vami67

    vami67 Member

    Liittynyt:
    10.04.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
  4. yagge79

    yagge79 Member

    Liittynyt:
    15.03.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Aika erikoinen neuvo :).

    Toki minulla ko. päivitystiedosto on koneella. En minä tässä ensimmäistä kertaa pappia kyydissä ole.
     
  5. everes

    everes Member

    Liittynyt:
    09.03.2007
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    < Minulla on ongelmia boksin päivittämisessä sarjaportin kautta.
    < Voiko ongelmani johtua tuosta USB->RS232-konvertterista?

    Voi. Useimmat noista USB/RS232 mutikoista eivät osaa kättelyjä oikein.
    Ainoa varma on koneen oma sarjaportti. Tai erillinen RS-kortti esim Socket'n mallit, Tosin hinta pyörii 150€ paremmalla puolella.

    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=10034
     
  6. yagge79

    yagge79 Member

    Liittynyt:
    15.03.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos vahvistuksestasi. Olin tästä jo lähes varma, mutta on lohduttavaa kuulla se myös jonkun toisen suusta.

    -yagge
     
  7. yagge79

    yagge79 Member

    Liittynyt:
    15.03.2007
    Viestejä:
    5
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    :D :D

    Tämä ratkesi. Ongelma johtui nimenomaan USB->RS232-konvertterista. Homma luonnisti heti vanhemmalla koneella, jossa oli aito COM-portti. Tosin välissä päivitin myös TFD-Down.exe:n uudempaan(?) versioon (www.topfield.fi).

    -yagge
     
  8. seeker*

    seeker* Member

    Liittynyt:
    30.03.2005
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on täsmälleen sama ongelma. Käy juuri samanlailla kuin yagge79:llä. Eli läppärissä Belkin USB Serial Adabter ja sen kautta päivitystä yritän, käyttiksenä vieläpä vista.

    Mihinköhän noi adapterit on sitten tarkoitettu jos toimivuus tätä luokkaa :) No pitää hoitaa päivitys pöytäkoneella.
     
  9. fyndi

    fyndi Member

    Liittynyt:
    14.09.2004
    Viestejä:
    47
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mullakin oli samat ongelmat ja tuskailin monta pitkää iltaa. Sitten löytyi vika ja sain homman toimimaan. Eli koneessa oli Vista ja USB-Serial adapteri. TFD-down version pitää olla vähintään 2.03 ja sitten toimitaan kuten alkuperäisessä kysymyksessä oli listattu. Mun ongelma oli siinä että AFFINITY asetuksista piti vaihtaa CPU0 pois päältä ja vaihtaa CPU1 käyttöön. Alkuperäiset vaihtoehdot olivat juuri päinvastaisesti.

    En tiedä ratkeaako muiden ongelmat tällä vinkillä, mutta omani ratkesi.
     
  10. seeker*

    seeker* Member

    Liittynyt:
    30.03.2005
    Viestejä:
    28
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen myös saanut päivityksen tehtyä eli tein päivityksen normaalilla pöytäkoneella, jossa "aito" sarjaportti. Päivitys ei kuitenkaan aluksi onnistunut tälläkään koneella ennenkuin vaihdoin sarjakaapelia. Kaverilla oli itse tehty sarjakaapeli jossa kytkennät vähän eri lailla kuin mulla olevassa rs-232 kaapelissa.

    Omalla kaapelilla olen kuitenkin onnistunut päivittämään USB sarja adabterin kautta esim. kansalaisboksin ja saloran boksin onnistuneesti. Näyttää olevan tuo Topfieldin boksi vähän nirsompi eli pitää olla oikean tyyppinen kaapeli käytössä ja välttämättä USB sarja adabterin kautta ei siltikään päivitys onnistu.
     

Jaa tämä sivu