Minulla on kiinni telkkarissa playstation 2, Video ja Digiboxi. Antenni piuhoja on about paljon, eli digiboxin 1 paikasta 2 paikkaan ristiin sitten digiboxista telkkariin ja siitä seinään ja antenni piuhojen jakaja masiinaan, josta lähtee toiseen telkkariin antennikaapeli. Video on scartilla kiinni sillä samsungin mukana tulleella adapterilla, Playstation 2 on kiinni 3 värillisellä piuhalla adapterin kanssa, joka yhdistää ne yhdeksi piuhaksi. Sitten Digiboxi on kiinni HDMI kaapelilla telkkarissa. TV on 4 HDMI paikkaa ainoastaan 1 ja 4 toimivat. 2 ja 3 eivät toimi millään kaapelilla millään laitteella en tiedä miksi. Olen kokeillut kaikki piuhat irrottaa, jos olisi oikkarissa, mutta ei toimi. Siis laitanko takuuseen? Onko noille piuhoilla yhtään järkevämpää kytkentä tapaa, koska tulen hulluksi... Miksi digiboxin kautta tallentaessa ja tv katsoessa ei kuvaa tule 100hz tekniikalla, vaan se vaihtuu 60hz liikkeeksi. Minun TV Singaalin vahvistin Minulla on tuollainen, mutta parempi ^^ Digiboxi Näillä tiedoilla, joku viisas osaa luultavasti auttaa minua. (Mustatut ovat tärkeimmät kohdat)
HDMI 1 on noissa papereiden mukaan ainoa neljästä portista mistä löytyy DVI, joten olisko siitä kiinni. Manuskan kasisivulla on höpinää tuosta. Omassakin on laitteet löytäneet tiensä portteihin 1 ja 4 niin toimii. Lisäksi Samsung varoittelee että jos HDMI on jossain laitteessa vanhempi kuin 1.3 niin ei välttämättä toimi oikein. Monet kuvasäädöt on ohjelmalähdekohtaisia eli ne pitää säätää joka portille erikseen.
Mitenkähän nuo säädetään ohjekirja oli paksu, mutta suppea. Oli jotain yleis lätinää vain :/ Ei ole DVI kiinni, koska HDMI 4 toimii. PS3 on vamhempi, kuin 1,3? Uudet HDMI johdotkin on. Tuo kuulemma johtuu siitä ettei Digiboxeja ole tarkoitettu TV katsomiseen ainoastaan tallennukseen. Siis jos käytäää nykyajan TV:tä.
Ei kun luin Murosta ^^ Mutta taitaa olla totta että TV ne kaikki kuvanparannus ohjelmat tekee Harmittaa vain kun en saa toimimaan kaikkia HDMI paikkoja pitää kysellä samsungin huollosta.
Sam's-mugeissa asetukset on joka kuvalähteelle erikseen, eli jos menet menusta kuvasäätöihin, niin säädät käytössä olevan kuvalähteen asetuksia. Samsungin ajatus on että koneen takaseinässä olevaan D-SUB:iin syötettäisiin analoginen PC:ltä tuleva kuvasignaali ja tämän äänen voi kytkeä AV-IN-porttiin. HDMI1 on valmistajan mietteissä portti, johon käyttäjä voi kytkeä PC:n DVI-lähdöstä digitaalisen DVI-D kuvasignaalin DVI->HDMI adapterikaapelilla ja äänen vielä erikseen digitaaliseen PC/DVI audio-tuloon PC:n äänen (jota ei tietenkään DVI:stä tule). Itse liitin on fyysisesti HDMI ja näin valmistaja on välttynyt DVI:n lisäämiseltä laitteeseen. Taustalla voi olla vaikkapa pelko lukuisista ongelmista ko liittimen monien versioiden takia (-> potentiaalisesti hirveä loppukäyttäjä tuen määrä). Komponenttivideo on muodon vuoksi messissä ja loput laitteet kytketään HDMI 2-4 liittimiin, joissa siis kuva ja ääni tulevat samassa digitaalidatassa. Varmaan supportissa veikkailevat kaikennäköistä ennenkuin myöntävät laitevikaa porttien 2-3 osalta. Netistä kun hakee niin esim. pleikkareiden kanssa näkyy olleen monenmoista ongelmaa Samsungin telkkareiden kanssa. Teettänevät vielä telkulle factory resetin ennen huoltoon ottamista. Koodin saat jostain netistä, en laita sitä tähän etten saa vihoja niskaan jos jotain menee pieleen Digiboksit ei yleensä tallenna kuvaa TV-normia isommalla frame-ratella, siitä ei olisi mitään hyötyä. Päinvastoin kuvaan tulisi nykimistä ja häiriöitä. Näin käyttäjällä säilyy vapaus lisätä virheet erilaisilla "kuvanparannus"-tekniikoilla, joita töllöt saattaa sitten valikoivasti tarjota eri ohjelmalähteisiin valmistajan linjausten mukaan.