aloitusmaksu 4,9 senttiä. lisäksi lyhyistä (alle minuutin) puheluista ruvetaan perimään taksa. kuullostaa aika kovilta korotuksilta. mietinkin kuinka paljon telia-sonera tulee menettämään asiakkaita ? soitin dna:n asiakaspalveluun ja kysyin tuleeko korotus heille ? ja ensin nainen puhelimessa kauhisteli asiaa ja vastasi että kuuli asiasta minulta ensimmäistä kertaa. ja korotus tuleekin vain telia-soneran asiakkaille. puheluhintojen (aloitusmaksun) ja taksa joka tulee alle minuutin puheluista parantaa telia-soneran tulosta alle 1 % ja kuinka paljon he tulevat menettämään asiakkaita ? itse vaihtaisin operaattoria välittömästi. kysymys kuuluukin mitä mieltä olette korotuksista ? lisäys: lyhyistä puheluista perittävä minimimaksu nousee 1 sentistä 7,9 senttiin. varsinaiset minuuttihinnat eivät muutu.
Soneran sivuilta: Tällä hetkellä on noin. Mutta: Eli kaikkiin muuttuu. Muuta kuin vaihtaa operaattoria mikäli soitat paljon kyseisiä lyhyitä puheluja ja et halua niistä maksaa enemmin.
Olen harkinnut operaattorin vaihtoa jo vähän aikaa, tuossa olikin viimeinen naula arkkuun. Nyt kun keksisi, että mitä ottaa tilalle...
Heh, ei ainakaan uusia asiakkaita sonera tuolla saa. Itse olen mukavasti ulkona, käytän kohta 8 vuotiaaksi ennättävää rätinälinjaani...
Jaa. No sitten muuttuu. Soneran asiakas itsekin olen, eikä tuo kyllä hirveästi mua hetkauta. Hiemanhan sitä tietysti säästäisi, mikäli jaksaisi vaihtaa liittymää, mutta enpä taida jaksaa. 50e:n [bold]vuosittaisella[/bold] kännykkälaskulla en ole jaksanut hirveästi päätä vaivata.
Jaa. No sitten muuttuu. Soneran asiakas itsekin olen, eikä tuo kyllä hirveästi mua hetkauta. Hiemanhan sitä tietysti säästäisi, mikäli jaksaisi vaihtaa liittymää, mutta enpä taida jaksaa. 50e:n [bold]vuosittaisella[/bold] kännykkälaskulla en ole jaksanut hirveästi päätä vaivata.
Tässä kävi pari päivää sitten niin että Sonera osti Saunalahden, ellen nyt ihan väärässä ole. Ja TeleFinland loppuu, mutta joilla oli TeleFinland niin soittelee niillä samoilla hinnoilla Soneran liittymän kautta, niin kauan kunnes vaihtaa johonkin muuhun operaattoriin. Itellä just sattuu olemaan TF ja hyvältä jutulta kuullostaa.
kaikki alkoi mennä perselleen kun ruotsalaiset saivat osake enemmistön. Itse vaihdoin muumama vuosi sitteen Elisaan 4 gsm liittymää ja laajakaistan. Puheluni ovat ylensä lyhyitä joten Teliasonera tulisi nyt todella kalliiksi.
No itse hintojen nosto ei vaikuta minulla mitään. Viime laskutuskausi laskutettavat puhelut 2.5 euroa. Edellinen samaa luokkaa. Jne. Aion pysyä Elisan asiakkaana, en ole koskaan tarvinnut vaihtaa operaattoria, hyvä tuuri sinällään. Hoitelen Skypellä enimmän puheliikennöinnin.
Itse olen pitkäaikainen Soneran asiakas, eli nämä 'kulta-asiakas' edutkin ovat voimassa vaikkakaan en ole jaksanut edes tarkemmin tutkia mitä kaikkea se sitten mahtaa sisältää. Tuosta että teliasonera olisi ostanut saunalahden en ole kuullutkaan mitään mutta voihan se pitää paikkaansa. Puheluiden hinnat ei ole enää nykyisin juurikaan liikuttaneet, ne maksaa sen minkä maksaa, mutta kun nykyisin tulee tuota 'smartphonea' melko paljon netissä surffailuun ja kannettavan modeemina käytettyä niin pakko oli tarttua tuohon saunalahden tarjoukseen kiinteähintaisesta data liittymästä kun sonera ei vaan moista suostu tarjoamaan... jonkin aikaa olen käyttänyt sitä noin 10 euroa kuukaudessa maksavaa 20mt dataa sisältävää sopimusta, mutta eihän tuo 20mt modeemikäytössä riitä mihinkään, hyvä jos edes kännykällä surffailuun. Koska asun seudulla jossa edge tai umts ei kuitenkaan toimi, niin päätin nyt vuodeksi ainakin ottaa kokeiluun sen saunalahden dataedun, eli 10 eurolla kuussa niin paljon dataa kuin siirtämään kerkeää, ja tosiaan tuo nopeuden rajoittaminen siihen 128kb maksimiin ei minua haittaa, itseasiassa vaikka se rajoitettaisiin jatkuvasti 64kb ei sekään paljon haittaa, pääasia on että ei tarvitse olla huolissaan siitä paljonko tulee surffailtua. Soneralla tosiaan on paha puute tuo edullisen kiinteähintaisen langattoman netin puute, menettää pian paljon kännykkäasiakkaita jollei tilanne korjaannu.
Sehän tässä on huonoa (TeleFinlandin asiakkaana) että Soneran verkossa täytyy pysyä jatkossakin koska se on ainut mikä kuuluu työpaikalla. Ja ennestäänkin jo taitaa olla Soneralla kalleimmat kännyliittymät. Ei näytä hyvälle tulevaisuus...
mutta miettikääs ny sonera on oikeastaan ainut liittymä joka kuuluu kaikkialla en oo itte ollu mihinää sellases paikas jossa ei olisi kuulunu. ite olen soneran asiakkaana ollu jo monta vuotta ja meinaan erelleen olla koska en nää täs mitään vikaa hinnat ehkä on korkeat mutta nekin saa alas kaiken laisilla sopimuksilla tai tollasilla. ja eikös se ole niin että hyvästä kannattaa maksaa. elisaa en minis missään nimes vaihtaan koska kaverin mukaan temppuilee koko ajan ja välis ei löyrä verkkoo eres joten pysyn kyllä soneras ja maksan soneralle mielihyvin vaikka onki ruottalainen yhtiö ja ne voittikin meirät jääkiekos saapaha ny eres jostaki nekin rahaa
Itselläkin ollut iät ajat sonera ja tämä alkaa kohta mennä liian pitkälle. Jo kestoetusopimuksen tullessa alettiin siunailla että on aika törkeä sopimus, mutta onneksi sitä ei tarvinnut tehdä. Mutta entä sitten tämä: puhelut noin 12sek ja jos pitäisi ruvea maksamaan 12,8 senttiä jokaisesta, niin ei tule kesää. Jää kyllä pikkuasiat soittamatta. Minusta on kyseenalaista laittaa puheluille minimihinta ja aloitusmaksu, jotka menevät täysin tyhjästä. Soneralla kun on vielä kalliit kuukausimaksut: Sonera friends 3,99€, Max 6,99€ one 3,99€ ja netto 1,99€.....Saunalahti ykkönen 0,66€, saunalahtelainen 2,95€.... tele finland pulina 0,66€... kolumbus k1 0,66€, k2 4,9€....elisa aito 3,95€, oiva 1,99€, reilu 3,95€...jne ....pitäisi huolestua kun soneran tavallisella liittymällä on kalliimpi soittaa kun prepaid-liittymillä, jotka mielletään kalliimmiksi(valmistus, mm kertakäyttöinen kortti) esim. Saunalahti Prepaid 0,10 €/min 0,10 €/kpl 0 €/kk ja sama kolumbuksella.. Ollaan arvailtu että miten pitkään tuo muutos tulee olemaan voimassa. Epäilisin että ei varman kauhean pitkään, kun ihmiset tajuavat asian niin nousee kapina, vaihdetaan operaattoria tai tukitaan kaikki asiakaspalvelut. Jokin aika sitten tuli että sonera on muuttamassa sunnuntain 1€:n puhelu tarjousta, niin se peruttiin suuren valitusmäärän takia. En kyllä taida itse synnätä heti liittymää vaihtamaan, vaan odotan vielä tuon hullutuksen loppumista, johon luotan. Uskoisin että muut operaattorit eivät ryhdy samaan, koska nyt saavat soneran asiakkaat. Sonera menettää vain puhelukertoja, koska ihmiset eivät raaski soittaa lyhyesti ja mahdollisesti jumittua pitemmäksi aikaa lyhyen puhelun aikana.
Fooley ! Kyllä se Elisa omistaa Saunalahden. Elisa osti loputkin osat Saunalahdesta joku aika sitten. Eli omistuspohja on elisalla täydet 100%