TeleWell ja Xbox360 Slim

Viestiketju Xbox 360 -osiossa. Ketjun avasi ookkerpak 03.07.2011.

1. ookkerpak

ookkerpak Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mun xbox360 lopetti nettiin pääsemisen (langattomasti) kun mä ostin telewellin modeemin. Edellisellä toimi (6v vanha Zyxel.) Xbox ei saa mun lähiverkkoon yhteyttä vaikka se skannaamalla löytyykin. 7 muuta kodinkonetta löytää verkon, ml. PS3.

Naapurin verkkoon xbox kyllä saa yhteyden mutta kun mua ei kiinnosta sen mediacentterin sisältö niin yhtään.

Xboxin tuotetuen puhelinohjeistus ei tuottanut tulosta vaikka osasivat aika tarkasti ohjeistaa modeemin säätämistä. Xboxin oma troubleshootterikaan ei ratkaissut tilannetta.

Xboxin support-sivuilta
    on kokeiltu kaikki kikat. Piuhaa en laita vaikka yhteys sillä toimiikin.

Aina kun tekee xboxilla yhteystestin, antaa "more info" valinta seuraavanlaisen virhekoodin:
    W: 0000-0000
    X: 8000-0015
    Y: 0000-0000
    Z: 0000 0000
    ID: 0000-0009

Laitteisto on:
    TeleWell TW-EA510v3 (c) ohjelmistoversiolla v2.02a.dj4 (=ajan tasalla)
    Xbox360 slim

Asetukset:
    Alkuun oli xboxin ja Telewellin tehdasasetukset.

Kun ei toiminut tehdasasetuksilla, säädin seuraavaa:

1) Varmistuin aivan varmasti ainakin siitä että sähköpistokkeet ja muut kaabelit ovat kytkettyinä.
    2) Resetoin laitteistoa pitkin kämppää jokaisen säätökerran välissä aivan riittävästi.
    3) Turvallisuustilaksi on valittuna WPA/WPA2-PSK, salasana on tarkastettu moneen kertaan ja kyllähän se taitaa ihan oikeinkin olla.
    4) uPNP on laitettu päälle, joku foorumi käski laittaa.
    5) olen avannut seuraavat portit:
    88 udp
    3074 tcp/udp
    53 tcp/udp
    80 tcp ...koska xboxin puhelintuesta neuvottiin tekemään näin.

En vaan tiedä minkä ip-osoitteen tuohon porttisääntöjen "sisäverkon IP-osoite" kenttään laittaisin kun boksi ei edes saa sellaista missään vaiheessa modeemilta ja tyhjäksikään ko. kenttää ei voi laitesoftasta johtuen jättää.

6) Yritin kuitenkin laittaa sekä xboxin että modeemin asetuksiin että se ottaisi ip:ksi 192.168.0.111, subnet maskiksi 255.255.255.0 ja def.gatewayksi 192.168.0.254
    -pettymyksekseni ilman sen mainittavampaa hyötyä.

Googlaamalla en löydä kuin avuliasta "sä varmaan teet jotain väärin" -tasoista palautetta joka käy hermoille kun ei sillä saa tuota yhteyttä toimimaan.

Mitä pitää tehdä? Mun käsittääkseni inhimillisen effortin raja on ylitetty.

Mun puolesta voidaan vaikka aloittaa palauttamalla modeemi taas kerran tehdasasetuksille niin ei ole noi muut säädöt sotkemassa.

2.  
  3. ookkerpak

ookkerpak Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Vastaan itselleni.

Kokeilin pudottaa modeemin suojauksen kokonaan pois ja näin yhteys toimi. WPA/WPA2-PSK takas päälle ---> yhteys hävis taas.

Kun suojaustason laskee WPA:ksi, kaikki toimii ihan hyvin.

Eli Telewellillä lienee jollain tapaa epästandardi WPA2-algoritmi kun kerran ZyXELillä toimi WPA2:llakin.

Oli kivaa säätää. Kiitos TeleWell.

Jaa tämä sivu