Telewell ea-500 ja kotiverkko -ongelma

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi esnahka 30.01.2006.

1. esnahka

esnahka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moro kaikille!

En tiiä tuliko tämä viesti oikealle osastolle, mutta kokeillaan...
    Eli ongelmana on etten saa rakennettua kotiverkkoa kahden koneen välille... (käsi mikä käsi...)

Eli voisko joku kertoa mitä kaikkea mulla pitäs hommata, että saa kyhättyä toimivan kotiverkon. Oon lukenu jostaki että pitäs onnistua pelkällä adsl-modeemilla, vai onko ees mahollista? Kyseessä pöytäkone ja läppäri, molemmissa xp home edition. Molemmat koneet on kiinni telewell 500 modeemissa ja molemmilla pääsee nettiin, mutta koneita en saa "kommunikoimaan" keskenään. Pitäskö modeemista laittaa dhcp päälle, vai mitä asetuksia siellä pitää muuttaa? Molemmissa on samat työryhmät. Entä jos tuon dhcp:n laittaa päälle ni toimiiko esim dc++ aktiivitilassa?

Tässä nyt tuli aika paljo juttua, toivottavasti ees joku saa selvää mitä haen... Kiitoksia etukäteen.

2.  
  3. teme565

teme565 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Motusta DHCP päälle ja sen jälkeen porttienohjaukset kuntoon niin toimii kotiverkko ja DC++ (Tai en itse ole DC:tä koittanut, mutta torrent, ed2k, winmx sun muut toimii täysin)

4. esnahka

esnahka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia pikaisesta vastauksesta, mutta tarkotatko noilla portinasetuksilla motukan palomuuria vai koneen omaa?

5. Jannejt

Jannejt Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
  6. esnahka

esnahka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitoksia vinkeistä. Tuo vaikuttas vähän siltä mitä haenki :) Pitää alkaa testaamaan...

7. pavhus

pavhus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    29.08.2004 [bold]Kaksi Xp:tä lähiverkkoon (Jarkko Isoniemi)[/bold]

No mulla oli kans ongelmia kyseisen asian kans. mulla toimii näin... koneessa 1 on netti yhteys joka on jaettu ja siinä on norton palomuuri. koneessa kaks ei ole mitään palomuuria.koska kone 1 hoitaa sen puolen. koneet on yhdistetty ristiinkytetyllä kaaapelilla verkkokorttien välillä. tehdään ohjattu verkon muodostus ja kumpaankin koneeseen määritetään lähiverkon ip:t. koneeseen kaks yhdyskäytäväksi laitetaan ykkös koneen ip. Palomuurille(norton) määritin kotiverkko toimintoihin KUMMANKIN koneen ip:t sallittavaksi, se on tärkee. ilman tuota ei pelannu. ei siinä muuta ole. hyvin toimii.

(Viesti on lainattu alla olevasta linkistä)

http://www.tietokone.fi/foorumi/keskustelu.asp?threadid=58232&sho...

Viimeksi muokattu: 14.02.2006

Jaa tämä sivu