Montako prosenttia siitä luvasta on television ja radion osuudet? Olen koittanut etsiä kuinka paljon, radio 46% ja 54% televisio on se muistaakseni Ylen asiakaspalvelussa vastannut sähköpostikyselyyni.
Eikö se niin ollut että radiosta ei makseta mitään? näin olen ymmärtänyt... voi olla että olen väärässä..
Haloo?? Eikö tullut mieleen, että jos en kuule? Sähköpostikyselyyni ei kukaan vastaa kuin vasta "terroristimaisesti" pommittelen samoilla sähköpostikyselyillä. Nyt en viitsi terrorisoida, ettei vaan Supo tule hakemaan.
Just.... en tarkoittanut että juuri siinä sinne soitat ajattelin itse sinne soittaa... Eli eihän siinä sisälly radiolupa maksua kun semmoista ei ole? http://www.tv-maksu.fi/navi6_22.html -> http://www.tv-maksu.fi/navi7.html ->
Hyvä kun selvensit asian harhaluulostani, siinä silti lukee "Valtion televisio- ja radiorahasto". Täytyypä selvittää YLE:n vuosikertomuksesta tilipäätös, jos heillä semmoista on näyttää...
ennenvanhaan kuulemma autoradioonkin tarvittiin radiolupa, mutta jos autossa on tv, ni tarvitaanko siihenkin tv lupa
Kyllähän siihen tarvitaan, mut jos on kotona tv ja siihen lupa ni se auton telkkari menee samalla luvalla. Olettaen tietysti, että telkkarissa on viritin. Jos viritintä ei ole, ei tarvitse maksaa televisiolupaakaan. Virittimen poistaneen huoltoliikkeen todistus tosin vaaditaan. Sitä lupamaksua maksetaan oikeastaan vain siitä virittimestä. Digiboksin tai/ja videoiden virittimestä joudut lupamaksun maksamaan, vaikka sitä ei näyttölaitteessa olisikaan.
Mitäs luulisit? Sen verran ne repii rahaa noista tekstiviesti peleistä, että voisivat pienentää lupamaksua huomattavasti. Ylellä on tosin surkeita pelejä toisin kuin esim. SubTV:llä rantalenttis, heh!!
mitä järkeä on maksaa jotain tv lupaa. jos kaikki maksaa hinta nousee. jos ei kukaan hinta laskee. että edes joku maksais.!!
kaikki eivät jaksa tapella lupatarkastajan kanssa. aivan varmasti hinta nousee molemmissa tapauksissa. maksamista ei kyllä silti motivoi se, että viime vuoden luparahat menivät kokonaisuudessaan vanhan johtajan arvonimen hankintaan eikä mihinkään kuluttajaa hyödyntävään.
Toi tv lupa on kans vähän poskelleen tehty. Se pitäis toteuttaa jotenkin viksummin kun nykypäivänä senkin pystyis tekee, että se esim. valvois kortin kautta et kuinka paljon katotaan ykköstä ja kakkosta sekä niitten digi lähetyksiä.. (Eihän niiltä kanavilta tuu ees muuta katteltavaa ku mm-kisat ja ralli.. Siis lätkän MM kisat.. YleX onkin ainoa oikeesti hyvä asia ylellä, mistä voisin jopa pari euroa vuodessa maksaa, töissä kun tulee kuunneltua 8h per päivä. Eikä ne tuu missään vaiheessa edes miettimän tv-lupamaksun alennusta. Hölmöjähän ne olis. Käy samalla lailla ku autoveron kans. Otetaan hetkeks käyttöön että saadaan valtion talous (tässä tapauksessa Ylen) hyvään kuntoon. Eihän se ookkaan kestäny ku 10 vuotta.. Ja noi tv pelit.. Huh huh mitä pelleilyä se rupee oleen. Siit huomaa kuinka paljon niitä oikeesti kiinnostaa se että mitä sieltä tuutista tulee kunhan ne saa itte vaan suurimmat voitot. Vaikkakin sitten työntekijöiden kustannúksella jos pakko on.. Ja minä vielä maksan tv-lupaa.. mutta kuinka kauan...