minulla on netistä ladattuja elokuvia ja niissä on suomen kielinen tekstitys mutta tekstin koko on liian pieni saisko tuota tuota tekstityksen kokoa isommaksi vastaa pian
Millä katsot elokuvia? Dvd soitin, tietokone, pelikonsoli? Oletko polttanut leffan levylle? Mikä tiedosto on kyseessä, avi, kenties dvd muodossa (video_ts kansio)? Eli lisää infoa, niin mahdollisesti voin auttaa...
Joo, eli datana levylle? Siinä tapauksessa, jos soittimessa itsessään ei ole mahdollista säätää tekstityksiä (joissain malleissa on). Niin ennen tiedoston polttoa levylle, suosittelen semmoista ohjelmaa kun aviaddxsubs. Siinä on mahdollista säätää tekstien sijaintia, kokoa, fonttia jne... Tässälinkki ohjelmaan. Ohjelma lisää tekstit suoraan avi tiedostoon, mahdollisesti joudut laittamaan tekstit soittimesta erikseen päälle. Ohjelmassa eka välilehti; eli create XSUB, niin siinä kohtaan add files etsit vain kyseisen leffa tiedoston. Sitten toinen välilehti; eli configuration 1, niin siellä kohtaan font size laitat itsellesi sopivan koon. Itsellä ainakin pleikalla katsottaessa fontin koko 16 on sopiva. Hyvin yksinkertainen ja nopea ohjelma kyseessä, muistat vain että teksti tiedosto täytyy olla .srt muodossa ja kansiossa samalla nimellä kuin leffa. Eli leffa.avi ja leffa.srt
moi saako tuota tekstityksen väriä muutettua valkoiseksi mitenkään? tuossa aviaddxsubs ohjelmassa tekstityksen värin saa muutettua siniseksi,punaseksi ja vihreäksi mutta ei valkoiseksi vastaa pian
Mä en nyt pysy ihan kärryillä Ensinnäkin mulla siinä on oletuksena valkoinen se väri. Toiseks, mä kun avaan ne väri vaihtoehdot, siellä on 48 eri vaihtoehtoa... Ja valkoinen on yks niistä, sama versio ohjelmasta kyseessä. EDIT: Tekstitystä on mahdollista siirtää subtitle position kohdasta, josta vertical position arvoa muuttamalla testi siirtyy ylemmäs tai alemmas. Muistaakseni mitä korkeampi arvo, sitä alempana teksti näkyy.
moi yhtä äkkiä tuli ongelma en saa valkeata tekstitystä näkymään dvd-soittimella kokoa osaan muuttaa aina tulee keltaisen värinen tekstitys jostain kumman syystä mikä avuksi muuten kyllä osaan käyttää tuota ohjelmaa vastaa pian kiitos