EU:n komission mukaan tietoyhteiskunta-direktiivi ei vaadi rangaistusseuraamusta kopiosuojauksen kiertämisestä, kirjoittaa Taloussanomat. Komissio ilmoittaa kantansa vastauksessaan europarlamentaarikko Henrik Laxin (r.) kirjalliseen kysymykseen Suomen omaksumasta linjasta. Suomessa sakkotuomio kopiosuojauksen kierrosta on mahdollinen uuden, direktiivin pohjalta laaditun, tekijänoikeuslain nojalla. Kulttuuriministeri Tanja Karpela (kesk.) on puolustanut rangaistusmenettelyä juuri direktiivin vaatimuksilla, joista on hänen mukaansa annettu tarkkaa kirjallista tietoa. Lainattu: http://www.yle.fi/uutiset/vasen/id25449.html Enemmän asiasta: http://www.taloussanomat.fi/etusivu/5032128.asp
Niinpä niin.. Tästähän tulee väkisinkin mieleen kysymys: a) Valehteliko Karpela vastatessaan Kasvin kysymykseen eduskunnassa saadakseen tukea lakialoitteen sisällölle? vai b) Onko hän todellakin niin [voimasana]tyhmä, että uskoo lobbareiden vakuuttelut direktiivin sisällöstä ja hengestä kuitenkaan itse ymmärtämättä niitä? Itse kyllä taidan uskoa enemmän vaihtoehtoon b) jolloin eipä se blondin missitaustan vetäminen tähän TO-lakikeskusteluun olekaan niin asiaankuulumatonta.. Tosin sitähän puolsi jo se PIRAATTIlaukku-jupakka.. "voi-voi..ja minä kun luulin että aioja Pradoja myydään torikojuissa kymmenesosan hinnalla.. Mutta älkää tehkö niin kuin minä teen, vaan niin kuin minä sanon.." Ja tällaisia ihmisiä meillä istuu ministerin palleilla, (<- kielikuva, en tarkoita nyt Niinistön omia).. Pelottaa ajatellakaan jos Suomella olisi käytössään vaikkapa ydinaseita...
Niin kuin Amerikassa..? Ei, vaan että pelottaa kun typerillä ihmisillä on käytössään ydinaseita.. Ja kun katselee noita ihmisiä joita Suomessa ministeriksi pääsee, on todellakin hyvä ettei meillä ole ydinaseita.
Huomaa tätä seuratessa kuka on 'ammattipoliitikko' ja kuka ei. Karpela on meinaan itse jäänyt inttämään asiassa yksin. ottaen kaiken vahingon. Aikoinaan oli myös käärmeissään mm. iltalehdille ja uhkasi ettei koskana heilla anna haastattelua. Sääli vaan ettei itse tajua ettö toimii omaksi vahingokseen. Huonosti suojaa omaa selustaansa, ja alkaa inttämään jo sellaisissa asioissa joita vastaan ei enää kannata Voisi lähteä minusta jo ministerin pallilta, ei tule tuolla mentaliteetillä mistään mitään. Huonoa ministerin työtä ja surkeaa PR:ää. Tosin muu hallitus voinee huokaista helpotuksesta, kun on moinen 'ukkosenjohdin'.
Karpela puhuu näköjään myös läpiä päähänsä.. Eli jos oltaisiin ihan tosissaan noudatettu direktiiviä, ei esimerkiksi DVD-elokuvaa saisi katsella..? Kannattaisi ehkä edes vähän perehtyä asiaan josta antaa lausuntoja saatikka lakialotteita. edit: linkki lainaukseen
Jäädään mielenkiinnolla seuraamaan, periaatteessa aika vakava asia. Vai onko koko juttu pelkästään poliittista sanahelinää. Kansallehan tietysti saa puhua mitä vaan, mutta ministeri pokkana valehtelee eduskunnassa. Jospa hän T.Karpela vain on oikeasti tyhmä, jossain aikaisemmssa v.ketjuissa tuli mainittua "liekki välillä vähän heilahtaa". Eipä taida edes päre ottaa kunnon kipinää.
Juu, tuskin tuo mikään poliittinen itsemurha kuitenkaan on, unohtuu pian ja jää sopivasti presidentin vaalien jalkoihin. Masentavaa oli tosin seurata täälläkin käytyjä keskusteluja joissa Karpelaa puolustettiin ja julistettiin jo lähes marttyyriksi; "Karpelaa ei saa moittia, koska hän teki vain(!) sen mitä direktiivi vaati.." (tuohan nyt sitten nähtiin) "Ei hänellä ollut henkilönä mitään tekemistä uuden lain sisällön kanssa, muut valmistelevat ja Tanja on vain kumileimasin.." (jos lain puolesta ministerin valehtelu eduskunnalle on "vain" kumileimasimena toimimista niin kai sitten. Mutta enpä uskalla edes ajatella mitä ne "asioista päättävät" sitten tekevät..) Tätähän se politiikka Suomessa on, rahan kumartamista ja ryhmäkuriin pakotettuja munattomia pellejä. Demokratian irvikuva se on. Laietaanpa tuohon loppuun vielä kaikin puolin varsin osuva näkemys ministeristämme.. http://img386.imageshack.us/img386/8607/mogu5ox.jpg
Näemmä Henrik Lax on tosissaan lähtenyt presidenttipeliin kun on asiaa noin perusteellisesti selvitellyt. Vaikka itse kuulun pakkoruåtsin ja NATOn aktiivisiin vastustajiin, niin täytyy hattua nostaa RKP:n ehdokkaalle. Kapakala-Karpelan potaska olikin jo arvattavissa. Tietysti osavastuu on Kapa-Karpelan taustavoimilla. Nähtävästi ainakaan kesKusta ei ole presidentinvaalien seuraavalla kieroksella (jos seuraavalle kierokselle päädytään), kun Vatti Manhanen on kovasti tukeutumassa Karpelan "mainosvoimaan". Timo Soini onkin kovasti nostanut kannatustaan 1%:sta 4%:iin Heidi Hautalan kanssa. Lieneekö mädänhajuisen Lex Karpelan ansiota... Vielä on aikaa äänestää...