Tehdasasetukset compaqin koneeseen jossa xp

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi porki 26.02.2013.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. porki

    porki Member

    Liittynyt:
    26.02.2013
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei!
    Haluaisin tyhjentää compaqin tietokoneeni kovalevyn kokonaan järjestelmätiedostoja ja valmiina olleita sovelluksia lukuunottamatta.

    http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=bph07145&lc=en&cc=fi&dlc=fi

    Tuossa linkissä kerrotaan hyvin, mitä tulee tehdä, mutta minulla on kaksi kysymystä.
    1) Pitääkö minun tehdä tuo destructive recovery vai system recovery, kun haluan koneen tehdaskuntoon?
    2) Videossa käsketään irrottaa kaikki jälkeenpäin lisätyt jutut. Tietokoneeseen on vaihdettu näytönohjain, niin voinko suorittaa tuon recoveryn sillä ja mitä haittaa siitä voi olla?

    Kiitos jos vaivaudutte vastaamaan : )
     
  2.  
  3. 1pertti

    1pertti Senior member

    Liittynyt:
    10.09.2008
    Viestejä:
    9,159
    Kiitokset:
    1,221
    Pisteet:
    243
    Ohjeen mukaan Destructive Recovery palauttaa koneen tilaan, jossa se oli ostettaessa, eli myöhemmin asennettujen ohjelmien lisäksi myös kaikki omat tiedostot poistetaan, koska kovalevy formatoidaan uudelleen.

    Destructive Recovery -toiminto palauttaa koneen siis alkuperäiseen tilaan ja asentaa alkuperäiset laiteajurit. Jos näytönohjain on vaihdettu, asentuu vanhan ohjaimen ajuri, joka ei tietenkään toimi. Luulen, mutta en tiedä, että kone tuolloin toimii Windowsin perusajurilla kunnes oikea ajuri on asennettu. Uusi ajuri kannattaa pitää valmiina saatavilla ennen ennen recoverya.

    Yleensä koneessa, jonka mukana ei tullut asennus- tai palautuslevyjä, on mahdollisuus luoda palautuslevyt itse. Linkkaamassasi ohjeessa todetaan: "Your computer may contain Recovery Disc Creation software." Jos palautuslevyjen tekomahdollisuus on olemassa, ne kannattaa tehdä. Takuuajan jälkeen niitä ei enää ilmaiseksi saa, vaikka kovalevyn palautusosio vahingoittuisi.

    edit: Näköjään tätä keskustelua on jatkettu tuolla: http://keskustelu.afterdawn.com/t.cfm/f-122/tehdasasetukset_compaqin_koneeseen_jossa_xp-956202/
     
    Viimeksi muokattu: 28.02.2013
  4. IlmoPJ

    IlmoPJ Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    17.03.2006
    Viestejä:
    6,847
    Kiitokset:
    786
    Pisteet:
    193
    Viimeksi muokattu: 28.02.2013
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu