Elikkäs elikkäs, tahtoisin saada oman serverin, mutta kaikki ohjeet mitkä on netistä tähän mennessä löytyny on lontoonkielellä ja se ei oikein luonnistu minulta. Sen tajusin että pitää imuroida itse TeamSpeakin lisäksi joku sellanen ohjelma jolla sen serverin voi tehdä. Tuosta eteen päin en osaa... Voisiko kukaan kertoa ihan soomenkielellä miten sen serverin teko onnistuu? Googlella en löytäny mitään oman servun teko-ohjeita. Kiitoksia.
Lataa se TS2 server. Löytyy samalt sivult ku se client. Serverin vaa asennat ja se alkaaki olee siinä. Vähä säätöö voi tehä selaimen kautta serveriin jos haluut esim salasana suojata sen. Sit jengi yhdistää sun servulle Eli sun IP:hen omalla clientillään. Tossa pikaohje. Jos ei suju niin koitan vaik raapustaa jonku perehdyttävämmän ohjeen myöhemmin.
No nyt on tehtynä oma servu. Tai ainaki se näyttäs olevan ainaki päällä tuolla oikeassa alakulmassa? Tai siis se TS Server ohjelma on päällä, niin eikös se meinaa että se mun servuki on pystyssä? Vaikka annan ton oman servun IP:n kavereille niin kukaan ei oo päässy sinne...:O Mikäs neuvoksi. Oiskos missään yksityiskohtaisia neuvoja kuinka tehdä servu?
Pääsetkö ite sinne sisään? Omal clientil ku yhdistät.. Jos pääset niin sit se on taas nää palomuuri/NAT asetukset ku aiheuttaa päänvaivaa.
No jos mä meen tonne kohtaan Connect ja sieltä quick connect ja pistän addressiksi sen oman servun IP:n, niin kyllä se menee johonki servulle. Mutta jos kaverit tekee tolleen ja pistää mun servun IP:n niin tulee kuulemma joku error....:O
Jos ite pääset sinne sisään ni sillo servu ainakin on päällä ja pelaa. Palomuuri tai NAT estää muitten yhdistämisen melko varmasti. Anna palomuurista lupa toimia serverinä ja tarkasta sun ip (komentokehotteeseen ipconfig) ja vertaa http://www.whatismyip.com/ onko samat?
Mikäs tuo komentokehote on? Tai miten mä voin sieltä katsoa oman IP:ni? Palomuuri pitäis olla ihan ok, oon antanu TeamSpeakin toimia serverinä jne.
No joo, kyllä tuo serveri selvästikkin on päällä. Kun serveri näkyy olevan päällä tuolla oikeassa alakulmassa pienenä kuvakkeena ja sitä klikkaa oikealla ja valitsee kohdan administration, niin pitääkö sieltä säätää jotain että muutkin pääsisivät tolle servulle? Kukaan ei oo vielä päässy tonne mun servulle. Mikähän tässä nyt mättää oikein?
Kuten sanottu palomuuri tai NAT on ne yleisimmät syyt. Jopa windowssin (XP) oma palomuuri saattaa estää. start/run (käynnistä/suorita) kirjota "cmd" ilman lainausmerkkejä ja ok, aukeaa komentokehote [löytyy myös apuohjelmista/komentorivi (accessories/command promt)]. Sinne kirjota "ipconfig" ja entteriä perään. Onko IP osoite sama minkä toi nettisivu ilmottaa (linkki edellisessä postissani)? Jos ip on sama, vika on erittäin todennäköisesti palomuurissa. Muistaakseni toi ts2 servu käyttää UDP porttia 8767 eli avaa se vaik manuaalisesti. Sieltä administrator valikoista pääsee säätämään kaikkia servun asetuksia, eli kannattaa tutustua. Servu kuitenkin toimii ihan ok vakiosäädöillä heti asennuksen jälkeen, eli pakko ei ole mitään säätää.
Noh, tuon nettisivun ja ton ipconfigin IP:t on aivan erit, Mutta TeamSpeak servun IP on sama ku tuon ipconfigin antama. Oon kokeillu kaverin kanssa silleen että otettiin molemmilta palomuurit pois päältä ja sitten kaveri yritti tulla servulleni, mutta turhaan.