Tavallinen vai laajakuvanäyttö?

Viestiketju Tietokoneen näytöt -osiossa. Ketjun avasi DragoonJ 01.05.2007.

1. DragoonJ

DragoonJ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tarkoituksena olisi ostaa uusi litteä näyttö 19-22". Kannattaisiko hankkia laajakuva, vai tavallinen litteä? Itse katselin tuota LG Flatron L1970HR-BF 19" näyttöä. Koneella tulee pelattua jonkin verran ja videoitakin tulee katsottua. Kertokaa mielipiteitä mikä olisi hyvä. Niin ja hinta saisi olla välillä 200-300€.

2.  
  3. pete114

pete114 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kummasta tykkää? Mutta varsinki nuissa suurissa (22" ->) suosittelisin mieluummin laajakuva littua. Niissä korkeus on jo sen verran hyvä että mahtuu korkeussuunnassaki tavaraa näytölle. Ite ottaisin laajakuvanäytön ainaski nuissa isoissa luokissa.

4. vaetti

vaetti Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    mä en pidä ollenkaan laajakuvanäytöistä. laajakuva vääristää peleissä kaiken liian leveäksi ja se on uskomattoman rasittavaa, mutta tää on tietysti makuasia.

5. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tämä ongelmahan on vain silloin kun näyttö joutuu levittämään kuvaa eikä peli tue natiiviresoluutiota, normaalistihan peliala laajenee ei veny.

Itse olen tullut siihen tulokseen, että laajakuva on järkevä valinta 22" ylöspäin. Olen nyt vuoden päivät käytellyt 19" normaali näyttöä, ja jos nyt vaihtaisin vastaavankokoiseen wideen se olisi liian pieni! Sen sijaan 22" laajakuva on korkeudeltaa suunilleen samankokoinen, mutta paljon leveämpi, jotenka seuraava näyttö kuuluukin tuohon 22"+ wide luokkaan.

6. Puntsi

Puntsi Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ja varsinkin jos leffoja näytöltä kattelee niin kyllä laajakuva on ehdoton! Itsellä 22" Viewsonic ja en ole tuota ostosta vielä tähän päivään mennessä katunut! Eli jos vaan budjetti venyy niin osta ihmeessä 22" laajakuva..sen saa 400 eskolla.

7. opelman

opelman Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Laajakuva ilman muuta. Samahan se on jo nähty ajat sitten tv:n puolella

Jaa tämä sivu