1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Tarvitisen vastauksen.

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi Fuuman 07.08.2003.

  1. Fuuman

    Fuuman Guest

    Elikkä jos käytän DC++ ohjelmaa,
    ja jaan laillista tavaraa esim(päivityksia,HL modeja jne).
    Niin ei kai se oo laitonta?
    Et ei ois RIAAN porukail mitää valittamist (tai muilla)
    Ja tosta PeerGuardian v1.981
    niin onko siit mitää hyötee et kannattaako asentaa?
    Toivottavasti ymmärsitte.
     
  2.  
  3. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    en usko et on peerguardista yhtään mitään hyötyä

    ..lakatkaa ny vaahtoomasta tosta riaa:sta, lataa ja jaa mitä tykkäät, piste.
     
  4. Fuuman

    Fuuman Guest

    Kiitos vastaukesta mutta,Haluaisin tietää oikeuksistani, (=
    Ja 1 juttu viel:Näkeekö "tunkeilijat" mitä mun koneel on? vai sen kansion minkä jaan?

    ps.Ei kai tost PeerGuardinista haittaakaa oo?
     
  5. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    tietääkseni vain kansion/kansiot, mitkä pistät jakoon

    miksi turhaan asentaa sitä peerguardiania sinne taustalle resursseja syömään?
    ..palomuurikin blokkailee noita ip-osoitteita.

    noista oikeuksistasi, mun mielest ihan omantunnon kysymys, mut kato toi ketju:http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/42263
     
  6. ISOjorma

    ISOjorma Guest

    Jos sitä haluaa olla nyt niin laillisen virallinen, sitä sitten itse selvittää joka ******** tiedoston oikeudet mitä jakaa. Eli kaikki ne mitä itse olet koodannut alusta asti ASCII koodilla on laillista jakaa varmasti, muiden laillisuus tulee itse selvittää niiden tekijältä. Soita, faksaa, mailaa, lue ohjelman manuaali... kyllä se siitä selviää... I will be watching you za lalala bom... pöö , jos et ole koskaan kävellyt punasia päin unohda koko dc++ ym p2p... ja voit nukkua rauhassa yösi. Tosin jos haluat olla poliisin kaveri, selvität, imutat red hattia etc. kovon täyteen ja voit olla varma, että uploudaajat eivät rasita kaistaasi, kyseiset ohjelmat kun löytyy googlesta, ja pääset parempiin nopeuksiin. Onko tämä sitten reilua jos itse downloudaa niiltä, jotka päivälläkin pitävät verhonsa kiinni, ja jakaa itse red hattia etc. ja nukkuu yönsä verhot raollaan?? Mieti mihin koko homma perustuu, haluatko olla muiden hyväksikäyttäjä, vai reilu jätkä?

    ..lakatkaa ny vaahtoomasta tosta riaa:sta, lataa ja jaa mitä tykkäät, piste.

    Tein juuri laittoman kopioinnin m_i_k_a:lta kohta on poliisi ovella... apuuva ... sorry m_i_k_a , faksini oli jumissa.

    No, tarkoitukseni ei ollut mollata ketään onhan tätäkin asiaa hyvä vatvoa, mutta minä en sitä enää tule tekemään. <--- = piste ;)
     
  7. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    ISOjorma: niin, kunhan nyt kerroin kaverille, jos kerran halusi noita lakiasioita ym. tietää. Itse lataan mikä nyt sattuu kiinostamaan ja jos kerran joku haluaa ladata samalla multa jotain, niin siitä vaan, reilu peli, ota ja anna :)

    EDIT: vituttaa suoraan sanottuna tyypit, jotka katkoo noita latauksia jonkun hevletin poliisin tai ketä minkäkin pelossa, samaa ne kaikki harrastaa
     
    Viimeksi muokattu: 11.08.2003
  8. ZargoX

    ZargoX Guest

    Ei ole laitonta jakaa hl-päivityksiä, modeja eikä varsinkaan linux:ia. RIAA:lla ei ole mitään valittamista vaikka jakaisit jotain laitonta. Tai ainahan ne voi valittaa, ei siitä vain pahemmin hyötyä ole, ellet asustele amerikassa. Peerguardian ei ainakaan minulla vienyt paljon resursseja, mutta lakkasin käyttämästä sitä, koska en katsonut ko. ohjelmaa mitenkään hyödylliseksi.
     
  9. Fidelaar

    Fidelaar Regular member

    Liittynyt:
    29.07.2003
    Viestejä:
    817
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    vastaus yhtee kyssärii, et tunkeilija kyllä onnistuessaan näkee kaiken mitä sul on koneella.
    p2p softissa sulta uploudaajat ei ole tunkeilijoita vaan siihen olet itse antanut luvan jakamalla (niin kuin pitääkin, muuten vois unohtaa koko p2p:n)
     
  10. torngark

    torngark Regular member

    Liittynyt:
    09.01.2002
    Viestejä:
    503
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikö kannata pistää DC hub listaan ainoastaan suomalaiset hubit???
    Jos olet suomalainen ja suomalaisella hubilla niin mitä RIAA sinulle voi tehdä?
    niin aivan ei mitään!
    voin vaan kuvitella kun menet hubeille ja opet ottaa sulta file listan ja huomaa että aina jaat pelkästään P***** eli sellasta mistä ei ole kenellekkään mitään hyötyä niin lennät aika nopeesti ulos;)
    toi peerGuardian ei ole kertaakaan hihkaissut mitään 4kk aikana kun käytin DC++:ssaa joten se on ihan turha ohjelma.
     
  11. ISOjorma

    ISOjorma Guest

    Emmä sulle, vaahdonnut m_i_k_a, sorry, jos niin ymmärsit
     
  12. AvenZer

    AvenZer Member

    Liittynyt:
    03.07.2003
    Viestejä:
    93
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    no itselläni ainakin kun käytin peerguardia se ainakin syö kone tehoja liikaa mutta kyllä se estää ainaki jos sitä logia kattelee...

    Millä palamuurilla voit bannia ip osoite listan (siis silleen että siellä sekä numeroja että selitys) käsin niitä ei hullukaan rupea laittamaan...
     

Jaa tämä sivu