Tilasin tuolta http://www.byrodata.fi/ mustan patruunan omaan "EPSON STYLUS PHOTO R300" tulostimeeni ja testasin just äsken... ei huonompaa voi olla jäli, välillä ei tulosta ollenkaan... esim CD:n kannet koitin tulostaa niin tulosti vain reunat!!! Palautetta laitan kyllä aika rankalla kädellä!!! Nuokin patruunat mitä tuolla myydään täyttävät muka ISO9002 laatustandardin... TAITAA OLLA PASKA PUHETTA!!!
Niin siis pelkät mustat viivat... välillä ja välillä ei ja sitte ku sattu tulostaan esim jonku kuvan niin laatu ihan paska... säädöt ei auta... alkuperäisellä tulostaa oikein
Tarvike musteet on uudelleentäytettyjä. Kyllä ne pitäisi toimia ihan samanlailla kuin alkuperäisetkin. Halppistulostimissa toi mustepatruuna on kallein osa. http://www.inkclub.com/index.asp?CtryNo=246&LangNo=58
Itse en ole ikinä muita käyttänytkään eikä mitään ongelmia ollut. En ala maksamaan "aidoista" patruunoista niitä uskomattomia hintoja.
Pari vuotta sitten yks tuttu osti Biltemasta 300e Epsoniinsa "edullista" mustetta. Parin viikon päästä oli keltaisen suuttimet tukossa. Ei saanut enään millään auki. Ei edes ultraäänipesukoneella. Ko. tulostimen keraamiset suuttimet olis maksanu enemmän kuin uusi. Nyt sillä voi kuitenkin tulostaa vielä mustalla. Eli pientä riskiä on jos käyttää muita kun alkuperäistä. Biltema ei korvannut koska ohjeissa on mainittu, että tulostinta pitää käyttää aika-ajoin jottei musteet kuivu.
Käyttäkööt kukanenkin jos haluaa... ite en ainakaan koskaan enään erehdy ostaan muuta kuin alkuperäisiä!!!
Inkclubin tarvikevärejä olen käyttänyt noin vuoden verran (Epson 760) ilman sen suurempia ongelmia, värisävyt ei ihan niin hyvät kuin alkuperäisissä mutta muuten ihan ok. Hintaeroa kuitenkin 50 - 70% alkuperäiseen joten sävystä voi hieman tinkiä ;-)
Itse en ole koskaan hairahtanut mihinkään tarvikeväreihin. Aina on HP:n alkuperäisiä ostattu. Meillä ei muutenkaan tulosteta kovin usein mustesuihkulla. Kirjoitin on vähän yli kolme vuotta vanha ja jos en ihan väärin muista niin siinä on menossa vasta toinen musta patruuna. Väripatruuna on vissiinkin kolmas, ja se on nyt näköjään melkein tyhjä. Syy, miksi mustaa kuluu niin vähän on se, että meillä on sitten erikseen tekstin tulostamista varten lasertulostin.
Oon kans haksahtanu kerran inkclubin halppis musteeseen. Paketit tuli postis ihan litattuna ja mustetta oli roiskinu ympäri laatikkoo niin että kädet oli punaset, kun otti kasettia pois. No kasetit koneeseen ja tulostamaan niin eipä saanu kun muutaman sivun niin kas kummaa kasetit oli tyhjiä. No ei muutaku mailia inkclubille ne kyllä korvas kasetit, mutta en enää osta sieltä. En jaksa nähdä sitä vaivaa, että saa pari sivua tulostettua.
noh, Bilteman tuotteethan nyt ei ikinä vastaa odotuksia mutta ite oon käyttäny jo toista vuotta noita Byrodatan kasetteja kahessa eri tulostimessa, eipä oo ollu mitään ongelmia. on menny kaikki nappiin aina.. Etköhän kuitenki saa sieltä korvauksen, jos se vika tosiaan kasetissa on.
HP deskjet 840C tuntuu toimivan Inkclubin musteilla ihan hyvin(kun ei säilö niitä vuotta ennen käyttöä)
Niin eiköhän helpoin tapa täyttää säiliöt ole uuden tulostimen osto? Itse suivaannuin Epsonin 125 euron mustepatruunoihin ja ostin vastaavan uuden tulostimen (Canon) samalla rahalla. Takuuta taas vuosi ja ei ole suuttimet tukossa. Canon muuten toimittaa vielä uudet koneet täysillä patruunoilla, toisin kuin HP.
Sehän riippuu aivan tulostimesta suhteessa musteen hintoihin... (mulla n.300€ tulostin) suuttimet tukossa??? Mulla ei oo semmosta ongelmaa ku ne tulee aina musteitten mukana.
Epson on yleisesti kaikkein kallein, eikä mustepatruunat sisällä kuin mustesäiliön, kirjoitinpää jää aina vanhaksi. Ts. et tiedä saatko esim. seissyttä konetta koskaan toimimaan uusillakaan patruunoilla. Lisäksi Epsonin "älykäs mustetason mittari" ainoastaan arvioi musteen tason säiliössä, tallentaen säilön siruun tiedot käyttökerroista ja tulostusmääristä, joista koneen ohjelmisto sitten yrittää päätellä musteen määrää. Yleensä säiliö näyttää tyhjää jo puolessavälissä ja koko tulostin ei suostu toimimaan ennenkuin se saa uuden säiliön. Järjestelmään saa sirun resetointiin tarkoitettuja välineitä, mutta itseltä loppui mielenkiinto. Uuden vastaavan Canonin kun sai säilöiden hinnalla ja siinä on optinen mustetason mittaus, joka kertoo todellisen musteen määrän.
Kyllä on tietysti tulostimissa eroja.Näyttää kuitenkin siltä, että HP tuntuu pelaavan keskivertoa paremmin patruunalla kuin patruunalla.Uudet tulostimetkaan ei ole hinnan kirossa. Tosin itselläni on jo vanha DJ 500c ja hyvin pelittää aina kun tarve vaatii. Eikä haittaa jos on ollut käyttämättä pitkiäkin aikoja. Eli Epsonin käyttäjät nopeasti tulostin kierrätykseen ja uutta peliin!!!