Targa Traveller 1574 X2 läppäri.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Kaakatus 21.03.2007.

1. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Moni on kysellyt täälläkin näistä Lidlin koneista. Itse kävin ostamassa otsikin mukaisen läppärin maanantaina hyvän palautusoikeuden ja halvan hinnan turvin. 799u€ hintalapulla koristeltu kone sisältää mm. AMD Turion x2 1.62GHz, NVidian Go 7400 näytönohjaimen, 1Gt DDR2 667Mhz muistia, 100Gt kovon ja 15,4" näytön. Käyttiksenä toimii Win XP MCE.

Targa ei varmaan lähes kellekkään merkkinä sano yhtään mitään. Koneen laatu on kuitenkin hintaan nähden melko hyvä. Hiiri toimii ja kyllähän tällä näppikselläkin toimeen tulee, vaikka pelata ei tee mieli.

Näyttö piirtää 1280x800, mikä laajakuvalla luulisi suurimmalle osalle riittävän. Värien toisto on lähinnä keskinkertaista, eikä katselukulmiltakaan kannata liikaa odottaa. Kuitenkin näyttöajaa asiansa tarpeeksi hyvin.

Ehkä merkittävin miinus koneessa on sen ilman otto aukko. Se on sijoitettu juuri sille kohdalle, jossa oikea reisi on sylissä pidettäessä, joten ilman saanti heikkenee selvästi.

Tehohintalaatusuhteen osaltahan kone on erinomainen. 799€ koneita ei ole montaa, joilla pyörittää mm. Battlefield 2sta sulavasti edes Low/Medium asetuksilla. Myös koneen muut ominaisuudet, kuten Wlan ja Bluetooth toimivat erinomaisesti omien nappiensa takaa.

Targasta jäi melko positiivinen kuva. Kaiken kaikkiaan kone on laatuosista (mm. Samsungin dvd-rw polttava) ja pintamateriaalitkin ovat hyvä laatuisia. Näppäimistö ja näyttö ovat osia, jotka erottavat tämän yksilön mm. Lenovon ja Fujitsun koneista, mutta vastineeksi säästää useamman satasen tehoon nähden. Jos jollain on esittää kysymyksiä, vastailen kyllä.

Viimeksi muokattu: 26.08.2007
  2.  
  3. toivosi

toivosi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei.

Meillä on samanlainen kone. Muuten toimii ihan OK, mutta SIMS2 kanssa menee silloin tällöin täysin jumiin. Ei auta kun virtanappulasta pois päältä ja uudelleen käyntiin. Sama esiintyy, kun katsoo DVD levyjä. Mikä voisi olla vikana?

4. mika-b

mika-b Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hyvältähän tuo näyttää ominaisuudet/hinta, mutta miten on akun kesto ja paino? Onko kone siis oikeasti kannettava? Muistinlisäys mahdollisuudet on tietenkin tuhottu säästämällä pari euroa kahdella kammalla!

5. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Painoa koneella löytyy vaivaiset 2,8kg, joka on mielestäni tarpeeksi vähän. Akun kesto koneella on sellaista 3-4 tuntia netti käytössä. Muistikampoja tosiaan kone syö 2 ja kumpikin on käytössä, mutta jos rahaa on, niin kukaan ei estä korvaamasta niitä uusilla.

Näihin valmiskoneisiin kannattaa monesti asentaa Windows kokonaan uudestaan, niin saa kaikki turhat tehdasasennetut ohjelmat pois. Niiden kanssa tuppaa olemaan usein ongelmia. Kuitenkin kannattaa kokeilla mm. rekisterin siivousta ennen kuin lähtee windowsia uudelleen asentamaan. Rekisterin voi siivota esimerkiksi CClerner nimisellä ohjelmalla. http://www.filehippo.com/download_ccleaner/

Onko koneessa koskaan toistunut dvd-elokuvat, eli voisiko asemassa olla vika?

6. Sussu70

Sussu70 Guest

Hei. Ensi viikolla tuo kone on Lidlissä 599,- Kannattaisikohan minun hakea se kun olen edullisesta läppäristä haaveillut ja takuuhan on hyvä, 2 vuotta. Enpä tarvitsisi sitä kuin lähinnä reissuille mukaan ja sänkysurffailuun kun näitä pöytäkoneita jo kaksikin tässä huushollissa. Kertokaahan kokemuksianne, tuntuuko luotettavalta, kiitos :)

7. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Viimeksi muokattu: 08.06.2007
  8. Sussu70

Sussu70 Guest

Joo, kyllä kiinnostaa. Kuva on vaan huono pieni ja yhdeltä kantilta joten jos sulla sattuis olemaan paria kuvaa ja laittaa tänne tai e-mailiin niin olisin kiitollinen. *edit by Jannejt: ei mailiosoitteita foorumiin*. Toki ei tarvitse alkaa ottaan kuvia erikseen :)

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 16.01.2008
  9. Sussu70

Sussu70 Guest

10. mlinuxko

mlinuxko Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ajattelin itsekin mennä hakemaan tämän, mutta kun kyseessä on loppuerä, niin ei oikein tiedä, montako konetta on liikkeessä vai onko ollenkaan. Hintahan on nyt aika alhainen, joten koneet varmaan menevät sen ensimmäisen puolen tunnin aikana.

11. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Hyvin paljon mahdollista. Itse olin odottamassa 2min ennen kuin kauppa avattiin. Onneksi muut asiakkaa olivat lähinnä vanhuksia, jotka tulivat vain ruoka ostoksille, joten ei tarvinnut kassalle juosta.

Edit: Voin niitä kuvia ottaa, kunhan löydän kameran.

Viimeksi muokattu: 09.06.2007
  12. Sussu70

Sussu70 Guest

Juuh, ajoissa on oltava, onneksi kauppa näkyy ikkunasta niin vähän osaa arvioida mihin aikaan on juostava. Täytyypä kysästä naapurilta, joka töissä tuolla että paljonko noita koneita siellä on. Oon kyllä seilannut etsimässä tietoa tuosta ja ihan ookoo koneelta vaikuttaa :) Se kone on sitten pyydettävä suoraan henkilökunnalta kun eilen kyselin, noita ei tietenkään hyllyssä varkauksien varalta :)

13. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
  14. Sussu70

Sussu70 Guest

Kiitos paljon kun viitsit laittaa kuvia..kyllä tuo on saatava. Nyt vaan stressaa että mihin aikaan siellä jo pitää olla jonottamassa :)

15. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Itse menisin varmuuden vuoksi pari minuuttia ennen avaamista. Tosin täällä Keravalla noita läppärin haluajia tuskin kovin montaa on, mutta isommilla paikkakunnilla voi olla toisin.

16. Smuliii

Smuliii Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Voishan huomenna käydä katsomassa löytyykö vielä ja myydä sitten vähän kalliimmalla eteenpäin. Ei kai kukaan ole Raumalta sitten huomenna ostamassa? :p

17. nakkerton

nakkerton Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Eikös tuo tarjous ole voimassa vasta torstaina 14.6.?

18. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Niin minäkin olin katsovani.

19. Sussu70

Sussu70 Guest

Torstainahan tuo tarjous on joo :) Pakko malttaa odotella vaikka himottaa jo saada se näppeihinsä.

20. Sussu70

Sussu70 Guest

Kaveri on Lidlissä töissä ja äsken kävin kyselemässä niin koneita on ihan mukavasti että ei lopu ihan heti kuulemma :)

21. koboltti

koboltti Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    8.50 olin klaukkalan lidlin ovella odottamassa, kaksi konetta oli ja meni noin 3min kun olin kassalla ensimmäisen kanssa ja takanani toisen ostaja.
    Yksi kaverini oli jo 8.30 mankkaan (tjsp?) lidlissä ja sai yhden mutta käsittääkseni oli enintään kymmenen kappaletta, ei kysynyt montako. Vietiin samantien.
    Toisen kaverin vaimo oli jossain lidlissä keravan lähellä heti aamusta ja olivat jo loppu, ajoi sitten keravalle ja sai yhden.

Ei kehdannut venyttää enempää työpäivää niin piti heittää kone kotiin, näpit syyhyää että pääsisi testailemaan. Toinen Targa minulla ja kaikki joiden kanssa olen ollut tekemisissä ovat olleet hyviä ja laadukkaita. Onneksi pääsen eroon Fujitsu-siemenssistäni joka oli pettymys.

Jaa tämä sivu