Olen ihan harrastekuvaaja. Vuoden olen mukana kantanut Canon 450D järkkäriä 18-55 kittiputkella. Kuvailen enimmäkseen koiria ja luontoa. Tarvitsisin kuitenkin pidempää putkea eläintenkuvaukseen, jottei niiden tarvitse olla aivan vieressä, että kuvasta näkyy muutakin kuin koiran hahmo. Olisi otsikon tamronin putki ihan käymä peli. Ajattelin, että tuolla putkella pärjäisi aika pitkälle, koska kuvia saa läheltä ja kaukaa. Ei tarvitsisi kantaa kahta putkea mukana.
Yleensä noi 50mm molemmille puolille ylettävät linssit ei ole laadultaan kovin kummoisia, mutta riippuu tietenkin mitä linssiltä haluaa. Tossa on valovoimakin telepäässä enää 6.3, kun monissa 70-200mm valovoima on jatkuva 2.8. Esimerkkinä nyt vaikka SIGMA 70-200/2.8 II EX APO DG MACRO HSM Edit: Järkkärin hienous on juuri se, että voi vaihtaa sitä linssiä tarpeen mukaan. Muutoinhan moni järeä pokkari tekee paljolti samat asiat. Jossain reissussa missä tilaa on hyvin rajoitetusti, joutuu tietenkin tekemään kompromisseja, mutta sitä linssin vaihtamisen mahdollisuutta kannattaa käyttää mahdollisimman hyvin hyödyksi. Itse käytän primeja (zoomittomia) aina kun vain mahdollista.