Tallenteet Topfieldistä Kaoniin, onnistuuko?

Viestiketju Keskustelua kaapeliverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi vekman 04.06.2009.

1. vekman

vekman Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Osaisiko joku auttaa, haluaisin kopioida Topfieldin tallentavasta Kaonin tallentavaan ohjelmia. Millä tavalla tiedostoja pitää konvertoida, ja onko yleensä mahdollista?

2.  
  3. somebodyy

somebodyy Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Voisitko ensin selvittää, että mitä tiedostomuotoja kumpikin tallennin käyttää? Elokuvat voi convertoida tietokoneella, mutta niiden toimivuudesta tallentimessa ei ole mitään varmuutta. Itse luulen, ettei niitä voi siirtää tai että se vaati tehokkaan koneen (convertointiin) ja hirveesti pohtimista.

4. vekman

vekman Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Topparilla on .rec -pääte, eli ovatko ny sitten divx-muodossa topparin omalla lisädatalla tiedoston lopussa. Kaonissa muistaakseni .trp(tms.), mutta kun vaihtaa päätteen .aviksi niin lähtee käyntiin ihan vlc:llä (lähtisi varmaan ilman loppupäätteen vaihtoakin).

Eli ilmeisesti kuitenkin kummatkin ovat MPEG4-muodossa, divx:ää.. täytyy ehkä lähteä ihan paikanpäälle kokeilemaan jos ei oo kellään kokemuksia?? :)

5. toppeli

toppeli Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Topfield on ts:ää eli transportstreamia. Tuo kaonin trp viittaisi kyllä samaan formaattiin, mutta tuskin toimii pelkällä päätteen muutoksella, koska toppy ainakin lisää identiteettinsä ts:ään eli tietokoneella joutunee tekemään jonkin konvertoinnin. Kokeilemallahan tuo selviää parhaiten, minä en voi kokeilla kun omistan vain 3 Toppya ja yhden Anyseen, Toppy näyttää Anyseen tallenteet kun on vaihtanut .ts:n .rec:ksi ja sitten vähän avittaa filer-tapilla invalid headeriä Toppyssa.

6. vekman

vekman Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ok, kiitos selvennyksestä. Täytyy jatkaa asian tutkimista..

Jaa tämä sivu