Mulla on käytössä tallentava dvd-soitin ja nyt olen hankkinut digiboksin (kaapeli). Ongelmana on tuon digiboksin käyttöönotto, kun antennijohto on liitetty siihen dvd-soittimeen ja nyt se pitäisikin laittaa digiboksiin. Miten ihmeessä se dvd sitten osaa enää tallentaa, jos siihen ei mene tv-johtoa? Ja ton digiboksin mukana tuli vain sähköjohto ja scart-liitin. Ei muuta. Mä en ole ekspertti näissä hommissa, kuten huomaatte, joten olisi kiva saada apua
No nyt mä asensin sen niin, että seinästä tuleva tv-johto menee digiboksiin ja digiboksista scart ja antennijohto dvd-tallentimeen. Dvd-tallentimesta menee vain scart-liitin telkkariin, kun mulla ei ole toista antennijohtoa. Homma kuitenkin toimii (ihme kyllä) ja mä näen nyt digikanavia. Voiko tommosesta virityksestä olla jotain vaaraa vai voinko vaan olla iloinen, että sain homman skulaamaan? Sitä en tiedä, toimiiko mun dvd nyt ollenkaan, enkä uskalla kokeillakaan, kun tässä oli jo tarpeeksi jännitystä yhdelle päivälle.
Onhan noissa molemmissa laitteissa antenniliitännät sekä sisään että ulos joten vedä ensin seinästä tuleva antennijohto digiboksin Ant.In liitäntään. Sitten toinen antennijohto digiboksin Ant.Out (tai RF out)liitännästä DVD-tallentimen Ant.In liitäntään ja taas tallentimen Out-liitännästä taas uusi johto telkkarin Ant.In liitäntään. Katso tästä esimerkki no 3 ja kuvittele että tuo video on sinun DVD-tallentimesi.;- http://www.digitv.fi/sivu.asp?path=1;2998;3077;3079
Ok, kiitos! Käyn huomenna ostamassa vielä toisen antennijohdon. Kolmas scartti mulla jo onkin, joten saan noi kaikki scarttiliitännät tehtyä.
Tuota viimeistä telkkariin menevää antennipätkää saattaisit tarvita jos joskus haluat pelkästään avata telkkarin ja yksinkertaisesti katsoa analogisia kanavia avaamatta noita muita "härveleitä"...;-)