Eli mulla ois tuossa kovalevyllä varustettu digiboksi (asun kaapelitaloudessa) , joka on siis tarkoitettu antennitalouksiin... Mulla on olemassa normaali kaapeliboksi myös... onko mahdollista yhdistää nämä kaksi siten, että ohjelmat tulisivat tuon antenniboksin kautta ja voisin siten tallentaa ohjelmia?
Riemulla ilmoitan kaikille teille epäuskoisille, että kyllä vain onnistuu!! puolitoista tuntia johtohelvettiä ja kikkailua, ni johan sain toimimaan!!!
Siis minä Olen kyllä edelleen sitä mieltä, että kaapelikanavia se tallentava boxi ei osaa tallentaa, vaan se tallentaa kaapeliverkossa lähetettävää DVB-T signaalia. Jos se nyt kuitenkin jostain syystä tosiaan tallentaa niitä kaapelikanavia, niin kerro ihmeessä boxien merkit ja miten kytkit ne, tuollainen tieto kiinnostaisi varmaan muitakin.
No, oli mitä signaalia hyvänsä, niin kaikkia kanavia ymmärtää tallentaa, eli onko tuolla niin väliäkään? Kierrätin scart johdoilla kaapelisignaalin antenniboksiin... antenniboksilla siis en ole mitään kanavia virittänyt, vain kaapeliboksilla. Nyt katson ohjelmia antenniboksin AV-kanavalta, josta myös tallennus onnistuu
Kunnollisen sisäantennin saa 20€ ja yksi boxi riittää, mutta joutuu tyytymään antenniverkon suppeampaan kanavavalikoimaan.
Huh Ei tallentavissa antenniboxeissa yleensä edes ole mitään AV-kanavaa. Eli tuo antenniboxi tallentaa scartista tulevaa signaalia ?? Eli periaatteessa tolle boxille voisi tallentaa vaikka vanhalta videolta. Tuollaista ominaisuutta on kyselty paljon. Eihän kyseessä ole tallentava-DVD digivirittimellä ? Kerro nyt vielä se tallentavan boxin merkki ?
Ihmettelen suuresti sitä ettei boksin merkkiä ja mallia kerrottu jo heti eka viestissä. Aika turha yrittää näitä asioita vatvoa jos kaikki faktat pitää arvuutella...
Joo, tää on välillä vähän tuollaista "lypsämistä", sama homma tuolla suomi24-osastolla, mutta Plazalla homma toimii aika hyvin.
Sano nyt ihan rehellisesti, saitko sen homman toimimaan. Me tiedeyään nimittäin kaikki, meillä on suhteita ja todistusaineistoa. Jos todella sait systeemin toimimaan, niin kerro tarkalleen, mitä teit. Ja mielellään kuviakin kokoonpanosta. Jos et, myönnä heti. ;DD
Tallentavissa digiboxeissa on (lähes) aina 2kpl. scart liittimiä joista toiseen saa kiinni toisen boxin / videot / DVD:n etc. tallennuslähteen ja siitä voi sitten normaalisti tallentaa, kun valitsee kanavaksi AV2, mutta onhan tuo kahden boxin viritelmä turhan vaikea
Edelleenkään tallentavat boksit eivät tallenna ulkoisista läheistä, ainoastaan tv-lähetyksiä. Dvd-tallennin digivirittimellä on eri asia.
Minulla on kaksi digiboxia, joista toinen on kytketty tallentavaan dvd soittimeen. Hyvin onnistuu ohjelmien tallentaminen dvd:lle