Eli ostin tos uuden koneen ja kasasin sen ja nyt en saa toimimaan keski/taka kaiuttimia.. ajurit on uusimmat realtekin ajurit, ja emo on p31 neo-f.. ku realtekin ajureista kokeilee testi toimintoa nii taka ja keskikajari toimii mutta esin musiikkia tai muuta kokeillessa ääntä ei tule kuin etu kaiuttimista. kajarit on jotku logitechin mutta en nyt muista tarkkaa mallia.. kaiuttimet on ennen toimineet mutta nyt ei toimi.. äänet toimii kaiuttimien "matrix" tilassa mutta sen laatu on niin huono et ois kiva saada ihan oikeinki toimimaan.. (matrix tila ei käytä kuin tuota normia vihreetä plugia ja sen kautta jakaa äänen kaikille kaiuttimille). eli mites sais toimii nää kajarit? myös vistan ääniominaisuuksista kun takakajareita koklaa nii äänet toimii ok mutta itse toiminnassa ei.
Mulla oli samanlainen ongelma ja luulin, että äänikortti on rikki. Mutta vahingossa huomasin, että vika johtu winampin asetuksista. En itse käytä juurikaan winamppia mutta sen säädöistä olin vahingossa tai joku muu oli laittanu sen äänen kuulumaan vaan oikeanpuoleisesta kaiuttimesta.
upp nii tietääklö kukaan miten sais noi takakajarit toimii? en usko että olis emolevyn vika koska eihän se muuten sis niistä ääntä ollenkaa ulos muttaku jos koekeilee tota windowsin testaus juttuu nii ääni tulee eri jotku asetukset on päi kettu winukassa.. mites ne vois vaikka nollatat tjsp?
En osaa sanoa liittyykö tämä itse ongelmaan. Muutaman tutun koneessa cs:n eax- äänet lakkasi toimimasta kuukaus kaksi takaperin päivityksen yhteydessä.
mä en yhtää ihmettele et jos windowsin päivitykset on kusennu äänet! koska siis äänet ei toimi esim foobarissa, winampissa, vlcmedia playerissä eikä muissakaan misä oon kokeillu.. einoo missä on toiminnu nii cs: source.. winukankin sitten suutuspäivväni asensin uudelleen jotta toimis mutta vittujako se autto.. käyttishän on windows visva ultimate 64bit.. E: mutta tässä lienee kyseessä ollut steamin päivitys.. minulla on äänet muistaakseni ennen uuden koneen tuloa toimineet (ennen oli xp ja nyt on visva)eli siis xp:ssä äänet toimi..
Korjauksena että tosiaan Steamin päivitys rikkoi tuon eax- tuen cs1.6:ssä. Tuntuu vähän että tarkoituksella tiputettiin vanhempien kokoonpanojen tukea jotta uutta rautaa ostettaisiin. Ei voi sanoa että ainutlaatuista CS:n historiassa. Sulla vaikuttaisi vähän ajurivialta. Onko varmasti valmistajakohtaiset realtekin ajurit, eli emon valmistajan sivuilta ladatut?
koklattu msi sivuilta sekä realtekin sivuilta ladata noita ajureita! kummatkaa ei sen paremmin toimi.. realtekin sivuilla li pikkasen uudempi versio kuin msi sivuilla.. msi oli joku 1.84 ja reaaltek 1.90.. nuo siis kuvainnollisia malleja en nyt muista tarkalleen..
Kokeile tuon tuoreen ketjun tarjoamia ratkaisuja: http://keskustelu.afterdawn.com/thread_view.cfm/562051
joo voisha tota kokeilla.. mut meinaatko sitte että realtekin sivuilla olevat ajurit ovat väärät? emossahan on kii ALC888 eli emo on tuo.. http://global.msi.com.tw/index.php?func=proddesc&prod_no=1286&maincat_no=1&cat2_no=170 nyt siin käytössä realtekin sivujen ajurit ja konekki formattu joten ei luulis että ajureiden uudelleen asennus auttas..:S
Valmistaja saattaa tehdä lieviä muutoksia alkuperäiseen piiriin, jolloin luonnollisesti alkuperäiset ajurit ei enää toimi. Esimerkkinä tässä Acerin läppärissä ei Realtekin hd-ajurit toimi, mutta vastaavat acerin tarjoamat mallikohtaiset toimii ihan ok.
Musiikkihan tulee stereona eli vain etukaijuttimista ja subbarista(jos on)... Oletkos koittanut esim. dvd:ltä toistaa elokuvaa missä on 5.1 ääniraita ja kuuluuko silloin muistakin kaijuttimista??
joo niihä musa yyleesä on stereo mutta ennen cp:ssä se silti oli saatu kaikista kajareista ulos.. en omista dvd elokuvia nii vähä vaikee kokeilla.. eiku on mulla joku gangaroo jack vai mite hitos kirjotetaakaa.. mut tukeekoha se 5.1 ääniä.. pitää kattoo.. E: tää on vissii vaa vistan kusemista.. foobarin sain toimii jollain lisä ohjelmalla.. mutta aika jännä jos ei vakioltaa foobar tue 5.1 ääniä.. eli weikkaan että wista kusee sillee et ohjelmat ei tajuu että koneessa on 5.1 kajarit joten ohjelmat lähettää vaan stereon..:S koska cs oli ennen cp:ssä 5.1 mutta vistan kanssa ei.. joten voi jo vähän miettii et visva se kusee.. tietty kyseessä oli toinen konekin mutta ei sen nyt asiaa pitäs muuttaa..
Asia ratkennu.. mulla ei ollu realtekin asetuksissa kaijutin täyte päällä joka tekee virtuaalisen ympäristön stereo äänille eli sen ku laitoin päälle nii joha alko kuulumaa kaikista kajareista ääntä.. kiitos kaikille avusta ja sori vaivasta.. mun moka..