Terve, Olen tässä miettinyt tabletin hankkimista ja silmääni pisti Toknet.fi:n Denver TAC-7108 -tabletti jonka saisi nyt vain hintaan 119€,Link. Ja tässä itse kymysys: Kun tuossa laitteessahan ei ole 3G:tä(toki sen saa erillisellä tikulla), niin muistan lukeneeni, että puhelimen 3G-yhteyden voi jakaa jollain tapaa langattomasti muille laitteille. Vai onko tämä ihan huuhaata? Jos näin on, niin silloinhan minun pitäisi pystyä selaamaan nettiä tuolla WiFi-tabletilla jopa mökilläni, jossa ei ole WLAN:ia käytössä?
Kyllä. Puhelimen yhteyden voi jakaa wlanin kautta mikäli siinä on sisäinen wlan jako ominaisuus. On olemassa myös wlan jako sovelluksia mutta ainakin niistä tunnetuin Joikuspot käyttää ad hoc tekniikkaa, jota Android ei tue.
Elikkä kun tutkin tuossa puhelimen asetuksia ja löysin sieltä kohdan "Kannettava wifi-yhteyspiste", niin sieltäkö tätä ominaisuutta käytetään ja se siis ei vaadi että käyttöpaikassa on saatavilla wifi-yhteys vaan puhelin ilmeisesti luo oman wlan-verkon johon esim. tabletti sitten yhdistetään?
Kyllä. Kertoisitko vielä puhelimesi mallin, niin voisin varmistaa vielä asian. Tuon toiminnon avulla puhelin luo oman wlan verkon ( Eli puhelin toimii tällöin wlan tukiasemana jakaen 3G yhteyden 10-60 metrin säteelle). Tällöin mikä tahansa wlan laite voi käyttää kyseistä verkkoa. Itse käytin tuota tapaa kun olin viettämässä syyslomaa mökillä. Laitoin kännykän yläkerran ikkunan viereen paremman kuuluvuuden saamiseksi ja laiton wlan jaon päälle. Tosin laturi kannattaa olla lähellä koska wlan jako syö aika paljon akkua.
Juu elikkä oivalsin että voinhan testata tuota ominaisuutta pistämällä oman kämpän wlan-verkon "pimeäksi" ja jakamalla puhelimeni yhteyden toiseen puhelimeen. Ja toimihan tuo ihan hyvin! Kiitos vielä kerran tästä avusta!