1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

"Täydellinen" tallentava soitin?

Viestiketju DVD-soittimet -osiossa. Ketjun avasi ottoaari 09.12.2005.

  1. ottoaari

    ottoaari Member

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Terve vaan tännekin.
    Olen tuolla toisella foorumilla yrittänyt saada vastausta yllä olevaan kysymykseen.
    Jostain syystä se ei ole kiinnostanut ketään tai sitten tällaista tai edes sinne päin laitetta ei ole olemassa.

    En ole kultakorva tai -silmä, mutta kun kerran olen uudistamassa laitteistoani, haluaisin, että se mahdollisimman hyvin täyttäisi tämän hetkiset "korkean tason" vaatimukset.

    Olen täällä (ja surffaamalla valmistajien sivuja) kovasti etsinyt tietoja, mutta en ole tähän mennessä löytänyt "kunnon" kirjoittavaa dvd-soitinta. Pelkkiä pyörittimiä toivomillani ominaisuuksilla kyllä löytyy, mutta ei jostain syystä kirjoittavaa.

    Samsungin laitteessa DVDR125 (http://www.samsung.com/fi/products/d...Specifications) on kaikki muu, paitsi + formaattien toisto. MIksi sitä ei ole????? MInulla on aika paljon vanhoja + levyjä, jotka jäisivät turhiksi/ jotka olisi pakko duunata uudestaan, jotta niitä voisi katsoa .....

    Olen kyllä nyttemmin viisastunut ja ruvennut tekemään kaiken vain - levyille

    On outoa, että valmistajat eivät tee mallia, jossa "olisi kaikki".....

    Minun näkövinkkelistäni kunnon dvd:ssä on seuraavat ominaisuudet:

    - lukee ja kirjoittaa dvd+-r/ +-rw tai ainakin lukee molemmat, jos ei kirjoita kaikkia, maailma ei kaadu

    - lukee tietysti vcd, svcd, cd-r, mp3, kaikki wma. ogg vorbis ym. hössöt on lisää, mutta ei välttämättömiä.

    - lukee divX /vidX niin, että tekstitkin toimisivat ainakin pääsääntöisesti.....

    - progressive scan

    - HDMI-out, josta työntää ulos oikeata HD:tä tai siis osaa suorittaa nämä (ainakin Samsungin pyörittimien hallitsemat) muunnokset 1080 i:hin ja 720 p :hen

    - äänetön / hiljainen kone

    - olisi musiikkitoistoltaan vähintään kohtuullinen, en siis ole kultakorva (kai tuon hdmi-signaalin voi jakaa, niin, että heittää toisella styrkkarille musaa ja surround kuuntelua varten ja toisen suoraan töllöön?) Töllössä pitää tietty olla 2 hdmi:tä ja Toshibassa WLT 58 (ja pian varmasti useissa muissakin) on. Tai voi kai sen pelkän äänisignaalin viedä vaan suoraan optisena, koaksaalisena tai vast. suoraan soittimesta styrkkarille viemättä enää läpi telkkarille???? Näin säästyisi toinen hdmi telkussa pc:lle.

    - onko missään kirjoittavassa laitteessa sisääntuloa komponenttina, vai tuleeko kaikkiin vaan rgb:nä?, MIksiköhän ei ole, jos siis ei ole. Sellainen minun mielestäni pitäisi olla, jos haluaa digiboxin komponenttilähdön kierrättää tätä kautta telkulle. Tuleehan siinä sitten muunnos digitaaliseksi, kun se menee telkkariin hdmi:nä, mutta silti. Olenko aivan väärässä, jos olen ymmärtänyt, että tämä on kuitenkin "ei digitaalisista" liitännöistä paras. Olen edelleen ymmärtänyt, että rgb-scart on kuitenkin paljon parempi kuin s-video tai komposiitti.... että tämäkään ei kai maailmoja kaada.

    - mahdollisuus kirjoittaa ja lukea double layer levyjä olisi plussaa, mutta ei mikään ehdoton.

    - on mahdollisuus kirjoittaa rw -levylle "unfinalize" tiedostoja, tämäkään ei maailmaa kaada tässä vaiheessa, kun shrinkkaus onnistuu aika kivasti (en tosin tiedä, miten se näkyy lcd-näytöllä, osaako joku sanoa, onko pahaa nykimistä tai pikseleitä havaittavissa?)

    - Kovalevy olisi plussaa, ei mitenkään välttämättömyys

    - olisi muutenkin tietysti hieno ja hyvä

    - hinta ei ole ratkaiseva tekijä, jos ominaisuudet on muuten kunnossa

    Nyt on kiire hankkia laite, vaikka ei ole edes lcd:tä vielä, kun on kuulemma nyt sisustuskysymys. Hall. pj jsanoo, että vanha laite ei nyt vaan sovi tuohon tv-tasoon enää..........
    Tulipa tästä pitkä, kun meni noita kysymyksiäkin tuonne väliin.

    T. Peukalo keskellä kämmentä.........
     
  2.  
  3. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Ei iha mitä haet, mutta pientä visiota.

    Nythän ne on ruvenneet markkinoimaan kirjahyllyyn sopivia Pc.itä.
    Myös mahdollisuushan olisi kasata "valita kompponentit" itse haluamaansa laitteisto..
    Keskittyisi pääasiassa, vain AV-median toistoon, sivussa kevyt internet käyttö.
    Pelien toimivuushan tuntuu olevan nyky koneissa aika tärkeää "mikä nostaa hintaa" , luulisi tollaisen AV-pc.n olevan aika edullinen.

    Hinta sattaisi heilua tuolla kalleimpien tallentavien dvd-soittimien tasolla.
    +Kaikki mahdolliset formaatit.
    +Melk. rajaton tallennus.
    +Päivitettävyys.
    +Digi-tv.
    -Hinta??

    Höh oiskohan tässä ideaa ruveta vähän mietiskelemään.....hmm...

    Pikaisella haulla mites toi....
    http://uk.lge.com/prodmodeldetail.d...ay=RH7900H&unit=NOTHING&model=Select+a+model#

    DVD video PAL & NTSC
    DVD ± R/RW Yes
    VCD/SVCD Yes
    CD-R/RW Yes
    MP3 Yes
    ID 3 Yes
    JPEG Yes
    WMA Yes
    DviX Yes
    DVD +R (Double) Yes
    DVD-RW (VR Mode) Yes
    DivX Yes
    Xvid Yes
    DivX/ Xvid File Format avi
    DivX/ Xvid Subtitle Format smi,srt,sub
    DivX/ Xvid Subtiles Language 35 Languages including English, Scottish & Irish
    Photo with MP3/WMA Music

     
    Viimeksi muokattu: 09.12.2005
  4. ottoaari

    ottoaari Member

    Liittynyt:
    12.10.2004
    Viestejä:
    7
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo ton mä olisin jo ostanut, jos siinä olis ollut tämä 720p 1080i muunnos tai mitä ne siellä samsungilla sanoo "linjakahdennin".

    Mulla on jo klitsussa venaamassa sellainen pc. Se ei vaan voi olla ainoana laitteena. Meidän rouva ei osaa edes avata konetta. Se ei osaa lukea maileja ilman mun apua sen jälkeen kun kone on avattu sille.

    Tämän takia pitää olla stand alone vehje. Ja on siinä toi 4 1/2 v. tyttökin. on sen vähän iisimpi itse laittaa leffa tai cd pyörimään tollaseen erilliseen vehkeeseen kuitenkin.

    että etsintä jatkuu.................

    t. se peukalo.........

     
  5. NUIJJA

    NUIJJA Active member

    Liittynyt:
    12.01.2005
    Viestejä:
    4,410
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    No ajattelin tota pc-systeemiä siten, että senkuin tuikkaa levyn sisään ja kaukosäädin käteen.
    Meinaa, että säätäisi koneen asetuksille dvd.n katselu tärkein.
    "Tuskinpa Rouvasi ja lapsukaisesi osaa tulevalla laitteella muutakaan tehdä".
    Jouluja.
     
    Viimeksi muokattu: 10.12.2005
  6. TeeKoo

    TeeKoo Regular member

    Liittynyt:
    27.09.2003
    Viestejä:
    390
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kertokaa mullekkin
     
  7. Kiju

    Kiju Regular member

    Liittynyt:
    09.12.2002
    Viestejä:
    119
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuovat aina uusia kehitysverioita niin on vaihtorulettia ja liiketoimintaa. Ei ilmeisesti kannata tuoda sellaista jolla pärjää esim. seuravat 5 vuotta, ovat valmistajat ehkä tahallisesti laskeneet tuotekaarta lyhemmäksi. Inseillä riittää näin sopivasti tuotekehitettävää.

    Kyllä lähimpänä noita tavoitettasi on tuo itse koottu mediaPC ja siihen tuo "MikkiSoft" mediaohjelma suomennetuna versiona. Virittelyä riittää mutta kyllä saa toimimaan kaukosäädöllä.
     

Jaa tämä sivu