Kun olen netissä (selaimena sitten Opera 7.23 tai IE 6) tai jokin ohjelma on päällä saan seuraavat ilmoituksen.Tietokone heittää sinisen ruudun jossa alhaalla olevat tekstit lukevat. Tämä alkoi vaivata muutama päivä sitten. Kenties virus ??? "Poikkeus OE muistipaikassa 0028:C00069F8, VxD VMM(01) + 000059FB. Tätä kutsuttiin muistipaikasta 0028:C004B7EO, VxB VFAT(01) + 0000A024. Toimintaa voi ehkä jatkaa normaalisti. * Yritä jatkaa painamalla jotakin bäppäintä * Käynnistä tietokone uudelleen painamalla CTRL+ALT+DEL. Tallentamattomat tiedot menetetään sovelluksissa. " -------------------------------------------- Jonka jälkeen esim. Esc painamalla, tietokone palaa taas takaisin "normaaliin näyttöön". Yleensä käynnissä ollut ohjelma toimii silti. JA "Peruuttamaton poikkeus muistipaikassa 0028:C0006585 : VXD VMM(01) + 00005585. Sovellus pysäytetään. * Voit pyäsyttää sovelluksen painamalla mitä tahansa näppäintä. * Käynnistä tietokone uudelleen painamalla CTRL+ALT+DEL. Menetät kaikkien sovellusten tallentamattomat tiedot " -------------------------------------------- Ja taas Esc:iä painamalla pääsee takaisin, mutta jos joku ohjelma on ollut päällä, niin se on lopetettu. Osaatteko sanoa miksi saan yllä olevat "ilmoituksen" todella usein (monta kertaa päivässä). Jotain muistiin viittaava, mutta mitä. Olen todella kiitollinen kaikista vastaukista.
Mulla vähän sama juttu, kun imuroin täältä cd-ex rippauohjelman ja yritin käynnistää sen niin tuli sininen tausta ja virheilmoituseruuttamaton poikkeus muistipaikassa jne ja ohjelma ei käynnistynyt. Poistin ohjelman, latasin uudelleen ja sama juttu.
Käyttis on WIN98.Muutama päivä sit toi ongelma lako. Oon havainnu sen ainakin Operassa, IE:ssä, eMulessa ja TMPGEnc:essä. Joo, pitänee kokeilla tota Memtest86. Jos vaikka sais jotain irti.
Mulla oli samanlaista ongelmaa, ku mulla oli muistikampa paskana. mut jos sulla se just ilmaantunu ja herjaa vain kun oot netissä, niin voi luulla että vika ois muissa kuin muisteissa. Kannattaahan nekin tosin testata