Millaisia käyttökokemuksia kyseisestä ohjelmasta? Onko turvallista "huoletonna" poistaa "dubbelit", joita kone löytää ohjelmista, vai pitäisikö tietoa/tuntemusta olla ennen "enterin" painallusta. Onko muita tehokkaita / hyviä "putsariohjelmia", joita aloittelija voi käyttää - vaikka maksullisiakin?
Itse suosittelen jv16 PowerToolsia. On toiminut erinomaisesti ja ei ole laukaissut Windowsia kertaakaan. Noihin Peter Nortonin ohjelmiin meni usko jo uljaalla 90-luvulla QEMM:n + muiden muodossa. Ja PowerTools on vielä ilmainen + puhuu suåmea. Edit: Kiroitusvihreitä
Joo on turvallista itse oon käyttäny jo jonkin aikaa kyseistä ohjelmaa. Itse en ole Find and remove dublicate files ominaisuuteen, mutta muuten olen käyttänyt kaikkia toimintoa eikä mitään häikkää ole tullut vastaan.
Jep, sama homma. Dublikaatteja en ole ikinä etsinyt/poistanut, ja kannattaa varmaan listaa katsella vähän päällepäin, ennenkuin menee kaikkea poistamaan, saattaahan olla että windows vaikka tekee jotain varmuustiedostoja. (Tosin harvemmin sekään samalle nimelle.) Rekisterin putsauksen ja tarpeettomien tiedostojen poiston (Junk Files) olen tehnyt oletusasetuksilla niin, että olen surutta poistanut kaiken mitä Mechanic löytää, eikä ainakaan vielä ole ongelmia tullut. Oletusasetuksilla System Mechanic laittaa poistetut tiedostot roskakoriin, josta ne voi vielä palauttaa jos ongelmia syntyy. Muussa tapauksessa roskis kannattaa tyhjentää, muuten tila ei vapaudu minnekään.