1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

svchost.exe:n sammuttaminen......

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi jpekkam 02.04.2004.

  1. jpekkam

    jpekkam Guest

    kokeilin varsin sammutella tuolta "Tehtävienhallinnasta" nuita prosesseja ja kun sammutin nuita Svchost.exe juttuja niin tuli niinku olisi tuo virus mikä mylläs sillon vähäaikaa sitten... http://www.f-secure.fi/v-kuvaus/msblast.shtml

    Mulla on kaikki päivitykset kunnosa ja palomuurit ym.... eli oliko tuo semmonen virus joka sammuttaa tuon svchost.exe prosessin vai mistä on kyse? sama tulee aina jos sammutan nuita svchost.exe juttuja.
     
  2.  
  3. toukkaman

    toukkaman Guest

    Siis sammuttaako koneesi itsestään sen vai sinä itse? Miksi se pitäisi sammuttaa?

    Samalla sivulla on ohje tuon system restoren deactivoinnista:
    http://www.f-secure.com/v-descs/sfc_dis1.shtml

    Tuon jälkeen voit hieman peremmin sammutella niitä toimintoja, mutta uudet wintoooosat on niin "suojattuja" ettei niitä prosesseja voi lopetella ja muokkailla ihan mitä vain.
     
  4. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Svchost.exe kuuluu windowssin verkkotoimintoihin..niitä saataa pyöriä useitakin samaan aikaan, ja ei tosiaan kannata sammutella niitä tai koneesi voi tosiaan kaatua..
     
  5. jpekkam

    jpekkam Guest

    niin... siis ite ku sammutan tuon svchost.exe:n niin tulee samanlainen ilmoitus kuin tulee tuosta viruksesta! Siis varsin vain kokeilin että mitä kone sanoo kun sammuttelen nuita prosesseja.
     
  6. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    On virustorjunohjelmien kotisivuilla on kyllä varoitettu, että jotkut virukset voivat asentua koneelle nimenomaan nimellä svchost.exe..

    Ei noita kyllä itse kannattaisi sammutella, mutta että tulee juuri tuo sama ilmoitus, niin ei taida ihan asiaan kuulua?
    Eli tutustus tuolla F-Securen saitilla olevaan poisto-ohjeeseen (muistaakseni siellä on työkalukin, jolla saa viruksen poistettua) ja kokeile löytääkö se koneeltas tuota tuholaista.
     
  7. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    joo.. voihan sitä kokeilla.. mutta vaikka se antaakin saman ilmoituksen niin ei se tarkoita mitään.. antaa saman ilmoituksen vaikka ei olis viirusta..

     
  8. jpekkam

    jpekkam Guest

    niin näyttää olevan... tuli vaan mieleen että oisko tuo virus ollu semmonen että se sammuttaa tuon svchost.exe:n...?
     
  9. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    itse asiassa siinä blastissa oli koodaus virhe minkä takia se svchost kaatui ja tuli toi virhe ilmoitus.. sen tarkoituksena ei ollut sen kaataminen vaan mikkisoftan pommittaminen..
    mut pieni koodaus virhe aiheutti harmia enemmän sitten käyttäjille..
     
  10. sobero

    sobero Member

    Liittynyt:
    17.04.2004
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Älä sammuta käsin niitä host-prosesseja.

    Ongelmanasi on Nachi-mato. Löydät sen McAfeen sivuilta löytyvällä ilmaisella online-scannilla, ja poistat sen muistaakseni Stingerillä. Kyseessä on poikkeuksellisen hankala tapaus, koska tavalliset scannerit eivät sitä kykene löytämään.

    http://us.mcafee.com/virusInfo/default.asp?id=description&virus_k=100559

    Kerro, jos olin oikeassa. Jollen ollut, saatan kyetä silti auttamaan sinut ongelmasta eroon.
     
  11. nörttiisi

    nörttiisi Member

    Liittynyt:
    19.11.2003
    Viestejä:
    79
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16

Jaa tämä sivu