Olen tekemässä karaoke cd:tä. Nyt olen onnistuneesti saanut muutettua avit mpeg:ksi ja poltettua ne cdeellä. Ja pätkät näkyvätkin DVD soittimessa mainoisti. Mutta haluaisin saada levyyn tehtyä DVD levyn tapaiset valikot, joista voisi valita minkä karaokekappaleen haluaa. Eli miten onnistun tekemään valikon, josta valitsisin mikä mpeg-tiedosto lähtisi soimaan? Jonkin näköisen valikon olen pystynyt tekemään, mutta siitä ei pysty valitsemaan kappaletta, se on on pelkkä kappalelista. Joten viisaampien apu olisi tarpeen. Kiitos jo etukäteen.
Nyt on tuo DVD-lab ohjelma. Mutta pystyykö sillä muka tekemään svcd levyjä vaikuttaa että se on vain dvd levyn tekoon? Ainakaan itse en osaa sitä käyttää, jos svcd teko sillä on mahdollista...
No tarkemmin kun ekaa postaustasi lukee, niin siinähän tosiaan puhutaan CD:stä, eikä DVD:stä.. Tuo DVDLab on vain DVD-levyille, sori hätiköinnistä.. Mutta itse tein joskus karaoke-levyn CD:lle Uleadin DVDMovie Factorylla, siinä voi valita tekeekö DVD, SVCD vai VCD. Ohjelma pakkaa mpegin itse, eikä jälki ole paras mahdollinen (mutta karaokessahan ääni ja sanojen tekstit taitavat olla se tärkein..?) Mutta voi sille syöttää valmistakin mpegiä. Valikoihin saa kuvan jokaisesta kappaleesta erikseen, tekstin ja siihen kuvaan voi hakea ko. mpeg-pätkän minkä tahansa framen.
Millä poltto-ohjelmalla poltat tuon svcd:n? Itse käytän Neroa, jolla pystyy tekemään vcd/svcd valikot helposti ja nopeasti.
Kokeilin tehdä yhden levyn nerolla, mutta valikot eivät toimineet kunnolla. Jos valitsi listan mukaan esimerkiksi 1. kappaleen niin soimaan lähtikin viimeinen kappale. Valikko ja videot olivat siis käänteisessä järjestyksessä.