1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

SVCD ongelmia

Viestiketju VCD ja SVCD -formaatit -osiossa. Ketjun avasi russe 17.10.2003.

  1. russe

    russe Member

    Liittynyt:
    17.10.2003
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli yritän tehdä kotivideoistani (Analoginen Hi8 nauhuri) SVCD levyjä. Ongelmana on että kun kaappaan kuvan SVCD formaatissa (480x576), muunnan TMPencillä oikeaan muotoon (SVCD PAL), ja teen levyn VCDeasyllä niin levy kyllä toimii DVD soittimessani mutta kuva näkyy "kapeana" eli soitin ei levitä tuota 4:3 kuvasuhteeseen vaan se näkyy tuossa 480x576 suhteessa. Jos alkuperäinen kaappaus on noin 4:3 suhteessa niin tuloksena oleva SVCD näkyy myös oikein. Eli jos kaappaan esim 720x576 resolla ja teen em menetelmällä SVCD levyn niin se näkyy oikein. Tässä vaan kuluu turhaan levytilaa ja aikaa prosessointiin ja olisin mieluummin kaapannut videon valmiiksi SVCD resossa. Mikä tässä oikein maksaa , eli jos kaappaan tuolla 480x576 resolla täytyykö TMPencissä tai jossain panna joku eri asetus päälle että se osaa "levittää" tuon kuvan 4:3 kuvasuhteeseen ????
     
  2.  
  3. russe

    russe Member

    Liittynyt:
    17.10.2003
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin lisäyksenä vielä että tuo TMPenc on sitten joku vanha versio (olikohan 1.12a tms) koska siinä tuo Mpeg2 koodaus oli vielä freewarena, näissä uusissahan se toimii kai jonkin kokeiluajan, eli voisikohan tuo liittyä siihen .....
     
  4. juspak

    juspak Member

    Liittynyt:
    14.01.2003
    Viestejä:
    92
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Minulla on (ehkäpä) samaan aiheeseen liittyvä ongelma. Olen tehnyt xsvcd-templaten, jonka lataan aina uutta projektia aloittaessa (analoginen Hi8 xsvcdksi). Joskus kuva jää kapeaksi jo tmpgencin esikatseluruudussa. Jos kuva on jo esikatselussa kapea, jää se kapeaksi myös mpegissäkin.

    Olen selvittänyt ongelman siten, että olen joko käynnistänyt softan uudelleen, tai aloittanut uuden projektin ja ladannut templaten uudelleen. Joskus templatea joutuu latailemaan useita kertoja, kunnes esikatselu näyttää miltä pitääkin. Mitään logiikkaa kuvan pienentymiselle en ole löytänyt. Ehkäpä se tosiaan liittyy alkuperäisen materiaalin resoluutioon, täytyypä tarkkailla.
     

Jaa tämä sivu