Meinasin formatoida väärän kiintolevyn kun olin asentamassa käyttistä (virtanappi auttoi). Eipä juuri muuta.
Tämä kuuluis varmaan tuonne yleisen keskustelun puolelle, jos joku mode siirtäis. Juu.. joskus tullut raidilla korjattua mirrori väärin päin, eli siirsin tyhjän kovon sisällön kopioitavan päälle.
Siivosin pikkusiskon koneesta pöpöjä (ilman sen kummempaa tietoa, tästä on aikaa vuosia), ja Ad-Awarella hurauttelin menemään pöpöt pois. Samalla hurauttelin pikkusiskon nettiyhteyden pois. Koska toista konetta ei ollut, jolla olisi voinut tarkistaa mistä on kyse, niin piti sitten asennella kaikki uusiksi. Noh, Windowsin 98 Sekoilu Editionille se teki vain hyvää Mutta oppi kertalaakista miten newdotnetiä ei poisteta koneelta. Ja millään ei voi korostaa liikaa, että tuosta on tosiaan tiedot ja taidot kehittyneet huimasti mm. Hjt-koulussa
Hirvein kämmi oli varmaan kun forkkasin XP:n asennuksessa väärän levyn. Kuvia oli päälle 2000 ja kaikki piti pelastaa. Onneksi löyty pitkällä googletuksella softa joka osas homman hoitaa.
Eihän kokeilu ole tyhmää, vaan se ettei varmista helppoa paluuta entiseen siltä varalta että menee jotain pieleen
Mulle ei oo muuta ku yks vahinko formatointi. Mutta tiiän tapauksen ku yks tuttava potkas koneensa paskas ku windows jumitti. Ei siinä mennä ku kovo, DVD-asemat, ja emolevy väänty sillee vähän. Mutta se on sitä ku tekee töitä monta tuntii putkeen ja pinna on kireellä ja sit viel joki windows ei toimi Huono yhdistelmä
Tämä menee nyt vähän OT, mutta entisen työkaverin veli hermostui Suomen jääkiekkomaajoukkeen huonoon esitykseen sen verran että paiskasi TV:n ikkunasta pihalle
Muutama vuosi sitten 160GT kiintolevyn lattialle tiputtaminen tai sitten x800pro-vivo:n mystinen pimeneminen
Ehkä se, kun kone oli mahallaan sivupelti auki ja törkkäsin vahingossa peukalon prosessorituulettimeen. Tuuletin meni hajalle ja käteen pieni reikä, eipä onneksi suurempia.
Juu itse menin asentamaan "hienon ja hyvän" Vista Pack 3 teeman koneelle. Kun poistin sen niin koko kone sekosi. Sen jälkeen viikon tappelu toimitattoman winkun korjausasennuksen kanssa ja lopulta c: aseman formatointi.
1# Vaihdoin ATX kotelosta mATX koteloon. Jotenkin mystisesti jäi emolevyn alle sormista lipsahtanut ruuvvi jonka kuvittelin tipahtaneen huomaamattani kotelosta, kun sitä ravistelin. Toisin kävi ja 3 Mosfettia sanoi emolevystä sopimuksensa irti. 2# Kiintolevyä cryptatessa onnistuin kirjoittamaan väärän salasanan 2 kertaa oikein ja kun yritin avata konetta seuraavan oikealla salasanalla niin eipä luonannut. Siinä meni kaikki kovon sisältö. 3# Näytönohjain ei ole frispii. (heitin sängylle, jäi "vähän" lyhyeks).
Vanha kone ei lähtenyt millään käyntiin, niin tuli siinä kokeiltua virtalähteessä olevaa hauskaa kytkintä, poks kuului ja savua nousi, onneksi vain virtalähde hajosi.
Tosimieshän liittää lennosta lisävirtaliittimet kiinni ja maksaa kalliisti.Joskus oman Radeon 9700 Pro:sta sain savut ja kipinät ulos,kun kytkin lennosta lisävirtaliittimen kiinni.Laiskuuttani en jaksanut ruveta sammuttelemaan vaan lennostahan noita ennenkin laiteltu.Lopputulos oli,kallislasku ja tyytyväinen komponenttikauppias.
Tuli tosta vauhdista laittamisesta mieleen. Mun iso broidi toi mun pikku broidille joskus aikaa sitten 9800pro näyttistä ja siinä se vaudissa ajatteli laittaa kiinni sen ku oli joku tärkee juttu meneillään siinä koneella, niin niin ei ollut yhtään mitään ongelmaan siinä. Mutta sitten ku käynnisti koneen seuraavan kerran niin se näyttis oli menny rikki.
Formatoin mun vanhaa ysikasi konetta ja poistin vahingossa käyttöjärjestelmän. No. Ei siitä mulle enää mitää hyötyä ollu, kun ei mulla ollu sitä ID-kodia, niin vein sen yhteen liikkeseen ja kysyin, et mitäs se myyjä maksais. Se sanos, et se haluu pitää sitä pari päivää testattavana. Pari päivää meni ja mä menin hakemaan sitä. Se myyjä oli sitte asentanu siihen 98, ku eihän se sitä muuten olis tienny, et toimiiks se kunnolla.. Sitte se koitti tingata sitä halpaan hintaan ja mä sanoin, et ei sitte ja lähin koneen kans pois.
microsoftin koodeja jon netti täynnä... Ja kun vielä kaikki koodit toimii kaikkien asennuslevyjen kanssa.... ihmetyttää miksi sulla ei sitä id:tä ollut?
Kun vaihdoin distroa tallensin vanhan linuxin /usr /etc hakemistot varmuuden vuoksi talteen /old/-hakemistoon. Uusi ja vanha kun olivat sen verran lähellä toisiaan että niillä voisi olla vielä käyttöä Tuli sitten päivä kun en enää niitä tarvinnut: cd /old sudo rm -r /usr /etc Tulikohan johonkin ylimääräisiä kenoviivoja? Ei tälläistä välttämäti kannattaisi myöntää, mutta puolustukseni voin sanoa että olin tuolloin p**keleen väsynyt.