oiskohan tommoselle prossulle sopivia "työtovereita"? Tommonen ois ihan kiva projekti. Mites paljon maksais
Eikös tuo ole jollakin nestemäisellä typellä tai vastaavalla jäähdytetty eli ei siis mikään halpa ratkaisu.Mieluummin emolevy,joka tukee useaa prosessoria ja sitten vain monta huippuprossua kiinni emoon...
FORWARD Itse asiassa olen sellaisessa käsityksessä että nestemäinen typpi ei ole edes kovin kallista. Joskus vuosia sitten lukiossa fysiikan opettajani kertoi minulle säilövänsä marjat talveksi typpeen =) Haihtuuhan sitä tietysti jos ei ole suljettu järjestelmä, mutta kun ei se paljoa maksa, niin sitähän voi aina lisää kaataa. Siinä on vain sellainen aine, että en välttämättä haluaisi sormiani typpiämpäriin dipata... Muistaa ne demonstraatiot, kun dipattiin sinne tuore ruusu ja sen kun otti pois niin se särkyi kuin lasi. Noh menihän ainakin erittäin offtopiciksi.
Heh, olishan se kiva päivän päätteeks kaivaa konetta tonnin jääkuution sisältä, kun nestemäinen typpi kerää ja jäädyttää prossun ja emon päälle ilmasta kosteutta jääksi. Typpeä joutuu myös kippaamaan koko ajan kuparikulhoon, joten erittäin epäkäytännöllinen systeemi olis käytössä. Ekan päivän jälkeen kone olis varmaan rikki jo oikosulun vuoksi. Aivan sama vaikka sentemäistä typpä sais ilmasiks.... ei kannattais!
Ja marjoista lähtee maku typessä, ei sovi oikein edes säilöntään. Helposti kyllä saa pehmisjäätelöä tehtyä nestetypellä, siihen se sopii melko hyvin (siinäkin maku kärsii hieman). Pikainen sormien dippaus ei haittaa mitään, sillä typpi johtaa lämpöä huonosti. Ei sitä silti kannata kokeilla.
tietääkseni se on tämä 7,22ghz. itse näin biossista kuvan netissä, en justiin muista missä se oli tai kenen "tekele" tämä kellotus oli