SUURI HÄTÄ CD-ROM aseman sekä DVD aseman kanssa!!!

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi befbark 23.06.2004.

1. befbark

befbark Guest

No aloitetaan vaikka kaikista selvimmästä asiasta... ELI MUN ASEMAT EIVÄT TOIMI :( Asensin jokunen aika sitten koneelle Roxio Easy CD burnerin (vai mikä sen nimi nyt olikaan) ja heti sen jälkeen molemmat asemat lopettivat työsuhteensa. Poistin kyseisen ohjelman, mutta vika ei kadonnut samalla (yllätys, yllätys)... olen yrittänyt etsiä niille ajureita, turhaan... disketeillä minulla ei mitään ajureita ole (en edes tiedä, onko vika tässä)... sen tiedän että kone sanoo, että Järjestelmätiedot-ohjelma sanoo Ongelmalaitteiden kohdalla, että "Virhe käytettäessa VxD loaderia". Ai niin, jos on tärkeää tietoa, niin minulla on WindowsXP käytössä. Olen poistanut pariinkiin otteeseen molemmat asemat Laitehallinnan listalta, mutta aina kun aukaisen seuraavan kerran koneen, kone löytää kyseiset asemat jonka jälkeen ilmoittaa että niiden asentamisessa on ongelma. Kone mainitsee myös molempien aseman kohdalla ongelman Koodi 19. Jossain amerikkalaisella sivulla sanottiin, että kannattaa poistaa DVD ja CD asemaa käyttäviä ohjelmia, minulla niitä oli mm. B's Recorder, GOLD 5, B's Clip, neo DVD, PowerDVD ja poistin ne kaikki Lisää/Poista-ohjelmalla... mutta nyt alkavat idea loppua... jos jollakin sattuu olemaan tietoa miten tällaiset ongelmat hoidetaan, olisin enemmän kuin kiitollinen.

CD-ASEMA: Samsung CD-ROM SC-152L
    DVD-ASEMA: DVDRAM GSA-4040B

T. Hannu

2.  
  3. salora

salora Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä en tosiaankaan ole mikä konehirmu ja en ihmeemmin osaa kenellekkään antaa neuvoja, mutta kysäisen vaan tätä, muut voivat sitten ottaa kantaa, olenko täysin hakoteillä..Oletko koskaan luonut järjestelmän palauttamisosioon palautuspistettä, jolla voisit palauttaa koneen toiminnot esim. siihen aikaan, jolloin et ollut vielä tehnyt kyseisiä asennuksia?

4. Arnolds2

Arnolds2 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Win XP tekee palautuspisteitä automaattisesti joten kelaa takaisin sinne missä kaikki toimi ja palauta järjestelmä kohdalleen. Sitten toimii.

5. befbark

befbark Guest

Yritin tuotakin, mutta cd-rom ja DVD menivät sekaisin jo pari kuukautta sitten, enkä silloin tiennyt tuosta palautusosiosta mitään, joten meni päivät ohi ja en enää pystynyt avaamaan tarpeeksi aikaista ajankohtaa... se oli silloista omaa tyhmyyttä! Muita hyviä ideoita :)

6. icedaemon

icedaemon Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    revi ne asemat irti fyysisesti ja lataa windows, sen jälkeen asennat asemat takaisin ide-väylään.
    oletkos kokeillut Windows korjaus-asennusta ?

7. befbark

befbark Guest

Miten tehdään windows korjaus-asennus?

8. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Boottaat koneen XP asennuslevyltä ja valitset korjausasennus/repair.

Koita poistaa CD ja DVD asema laitehallinnasta/device manager:ista ja käynnistä kone uudelleen.

Jaa tämä sivu