Mun ongelmani on siis sellainen, että melkein välittömästi koneeni käynnistettyä hyppää suoritinkäyttö lähelle sataa yleensä siihen 60-90 % välille. Olen kaikki virusohjelmat, palomuurit, ad-awaret ja spy botit kokeillut, sekä laittanut windows xp:n uudestaan. En ole alustanut uudestaan E:\ enkä D:\ asemaa, missä ovat kaikki leffa yms. tiedostot. Onko nyt ainut vaihtoehto alustaa kaikki kolme osiota vai olisiko jollain ratkaisu tähän todella piinaavaan ongelmaan??? Koneeni on muuten AMD xp3000, 512 kb, ATI RADEON 9600 PRO jne., joten käsittääkseni sillä pitäisi pystyä saman aikaisesti pelaamaan ja lataamaan tiedostoja DC++:sta... HELP!
Joo... Mut ei sieltä tahdo oikein mitään löytyä. Tai en tiedä mitä etsiä. Onko toi svchost.exe ihan normaali vai ??? Entä spoolsv.exe, Isass.exe. Mikäs toi järjestelmän vapautus juttu sitten on??? Voiko se aiheuttaa jotain ongelmia??? Kuinkas tuo järjestelmän palautus onnistuu???
Noi on kaikki ihan normaaleja Windowsin prosesseja. Spoolsv.exe on printterin työjono palvelu, joka varastoi tulostettavat työt kunnes printteri on vapaa. Sen ei pitäisi olla normaalisti kovin paljoa resursseja vievä prosessi, ellei sitten ole tuhottoman paljon töitä jonossa. Näkyikö missään kohtaa: iosdt.exe? Jos sellainen löytyy, niin se on melko varmasti troijalainen. Tarkoitatko järjestelmän vapaaprosessia? Siitä näkee paljonko on tehoja käytössä, ei kannata yrittää poistaa, tai ei siitä ainakaan mitään hyötyä ole. Se kun ei vie tehoja, näyttää vaan jäljellä olevan tehon. Jäjestelmän palautus taas palauttaa koneen tilaan, johon käyttäjä sen määrittelee. Esim. jos olet asentanut jonkin ohjelman/ohjaimen, joka ei toimi odotetusti, etkä pysty sitä muuten poistamaan onnistuneesti, voit palauttaa koneen tilaan ennen ohjaimen asennusta. Samalla saattaa kyllä kadota muitakin asennettuja ohjelmia ja mahdollisesti ladattuja filuja. Itse määritän palautuspisteen aika usein ennen uuden ohjaimen asentamista, jos xp ei sitä automaattisesti tee.
Tuossa on kuva kaikista prosesseista(jos tuo linkki toimii...): Itse en tiedä mikä tätä romua vaivaa, mut toiv. joku tietäis...
On toi kyllä kieltämättä aika metka juttu! Kannattaisi ihan varmuuden vuoksi asentaa windowsin SP1. Voi hyvinkin olla joku bugi joka korjaantuu sillä? XP:n ja jonkun ohjelman ristiriita tms. Toinen mitä voisi suositella HiJackThis. Ohjelma ja ohjeet löytyy täältä: http://koti.mbnet.fi/pattaya1/hijackthis.htm
Empä tiedä onko tästä mitään apua, mutta omasta koneestani meni emo hajalle ja aiheutti moisia oireita.
Mullaki näyttää toi Järjestelmän vapautus systeemi yli 90% vaik sit normaali suoritinkäyttö näyttää 0%-2% ja kone toimii ihan normaalisti. Se vaan bugaa tai jotain sellasta... Joskus kun meillä meni kovo rikki niin suoritinkäyttö oli jatkuvasti yli 90%.