Ostin tollasen äänikortin. mulla tulee digioutista ääni kotiteaterin vahvariin koaksaalipiuhaa pitkin ja siinä vahvaris on oma digital decoder dolby digille. ääni pätkii jonkin verran, kun yritän nyt katella dolby digital dvd-levyä. mp3:set ja ripatut leffat pystyy kyllä kuunteleen normaalisti. Voisko ongelma johtua dvd-rom asemasta? se on lg:n drd-8160B. tuntuu, että se ei saa luettua levyä tarpeeksi nopeesti... vai onko olemassa joku kikka kolmonen, jolla saisin dolby digital äänet kuulumaan ongelmitta? koaksaalipiuha on n. 5 m pitkä, voiko ongelma tulla siitä? taisin lukee jostain täältä afterdawnin keskusteluista, että jollain oli saman tyylinen ongelma. oliko siinä ongelmana dolby digitaalin tuplapurkaminen, vai se, ettei äänikortti osaa pakata digiääntä dolby digitaaliksi? paljon asiaa.. vähän vastauksia. Tietokonekauppiaat ei ainakaan tienny hölkäsen pölähtämää tälläsistä kysymyksistä. -M-
ai niin, sitte vielä semmonen juttu, että kun avaan creativen surround mixerin ja laitan 5.1 speakereille test- toiminnon, niin ainoostaan vasen ja oikee etukajari toistaa seksikkään naisäänen. keskikaiutin ja molemmat takakajarit oleskelee hiljaa, vaikka mun käsityksen mukaan niistäkin pitääs tulla saman tyyppisiä turinoita...????? -sama-
Kokeileppas seuraavaa: hommaa AC3Filter sitten Creativen uusimmat ajurit äänikortille. Laita sieltä Creativen ohjelmistosta Digital output päälle ja katso vielä ettei AC3 decode ole päällä (muistaakseni siellä speaker menuissa). Sitten kokeile esim. PowerDVD:llä elokuvaa. Laita ensin sinne audio configgeihin USE SPDIF. Se että ääni ei sillä speaker-testillä kuulu takakajareista, on normaalia. Mullakaan ei kuulu, mutta elokuvissa takaskit toimii ihan oikein. Sitten vielä semmonen asia: PowerDVD ei tajua (ainakaan mulla), jos katson Dolby Digital äänen omaavaa DivX elokuvaa.. katson itse DivX:t BSPlayerillä. Toivottavasti oli apua.
kylläpä vain. nyt sain myös dolby digitaalin toimimaan. kiitti vinkeistä. tosin lopun perin kävi niin, että ainut kikka mikä autto oli se, kun hommasin toisto-ohjelmaksi windvd 5 platinumin. nyt on monikanavaääni käytös eikä pätki yhtään. uskomaton homma. mutta totta... terveisin -miki-
Tuossa muuten huomasin että uudella BSPlayerillä ei toimi minullakaan Dolbyt.. Eli kannattaa hommata BSPlayeri versio 0.86. Itse en löytänyt ohjelman sivuilta sitä, siellä tarjottiin vaan versioo 1.0. Sain onnex kaverilta sen vanhemman version ja hyvin toimii!