Suomenkielesiä foruumeja

Viestiketju Vapaata keskustelua -osiossa. Ketjun avasi Dekar 19.01.2006.

1. Dekar

Dekar Guest

Mistähän voisi löytyy suomenkielisiä foruumeja? phpBB tai SMF eivät käy minun palvelimeen eli http://koti.mbnet.fi Haluaisin kunnon suomenkielisen foruumin! Käy myös sellaiset, vaikka toinen palvelin pystyy tekemään PHPBB tai SMF foruumeja. Mut suomenkielisiä!

2.  
  3. juppe22

juppe22 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kyllä se on noilla vaatimuksilla melkein jo koodattava itse.

4. mvnet

mvnet Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei tartte itse alkaa koodaamaan, kun on loistavia ratkaisuja jo valmiina. PBLangilla onnistuu foorumin teko helposti. PBLang toimii MBnetin palvelimilla, se ei vaadi palvelimelta kuin PHP-tuen, joka MBnetistä siis löytyy (ei tarvitse MySQL-tukea tms.). Oma PBLangilla tehty foorumini löytyy osoitteesta:

http://koti.mbnet.fi/mvnet/keskustelu/index.php

Eli jotain tuon kaltaisia foorumeja sillä pystyy tekemään. Ulkoasua on helppo muuttaa ja muukin hallinta käy helposti selainpohjaisesti. PBLangin saa myös kokonaan suomenkielisenä. Nettisivuillani on tuon PBLangin asentamiseen jonkinmoiset aloitusohjeet:

http://koti.mbnet.fi/mvnet/kotisivuohjeet4.php#keskusteluphp

Viimeksi muokattu: 20.01.2006
  5. Dekar

Dekar Guest

Kiitos vinkeistä. :) Mut kerran olen asentanut tuon...siinä meni tosi pitkään melkein yli tunti. :( Olen tehnyt kyl ihan ohjeen mukaan...mut tuli jotain epäkohtia esim. jotain Warning jutskaa.

6. mvnet

mvnet Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
  7. koju

koju Guest

"Ei tartte itse alkaa koodaamaan, kun on loistavia ratkaisuja jo valmiina. PBLangilla onnistuu foorumin teko helposti. PBLang toimii MBnetin palvelimilla, se ei vaadi palvelimelta kuin PHP-tuen, joka MBnetistä siis löytyy (ei tarvitse MySQL-tukea tms.). Oma PBLangilla tehty foorumini löytyy osoitteesta:"

Eli se on DBM tietokantaa käyttävä. saat 100 rekisteröitynyttä käyttäjää tai foorumi alkaa ylittää 1000 viestin rajan, alkaa takkuaminen tai pahimmassa tapauksessa koko foorumi kosahtaa.

Itse olen suomentanut Ikonboard 3.1.2a version. Se on Perl foorumi.

8. mvnet

mvnet Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eihän se nyt ihan noinkaan ole. Omassa foorumissani on jo yli 150 rekisteröitynyttä ja viestejäkin on kolmatta sataa, eikä merkkejäkään hidastumisesta tavallisessa käytössä (tosin foorumini ei olekaan mikään kovin liikennöity paikka). Eikös tuo PBLang vain tallenna jokaisen viestin ja muun datan aina omaan tiedostoon, eikä siis käytä minkään maailman tietokantaa.

Tietokantoja käyttävät foorumit olisivat kyllä aina parempia, niin nopeudessa, turvallisuudessa kuin käyttövarmuudessa. Mutta minkäs teet, jos MBnetissä ei tietokantaa tarjota ja joku haluaa sinne foorumin pystyttää.

Viimeksi muokattu: 11.02.2006
  9. koju

koju Guest

"Eihän se nyt ihan noinkaan ole. Omassa foorumissani on jo yli 150 rekisteröitynyttä ja viestejäkin on kolmatta sataa, eikä merkkejäkään hidastumisesta tavallisessa käytössä (tosin foorumini ei olekaan mikään kovin liikennöity paikka). Eikös tuo PBLang vain tallenna jokaisen viestin ja muun datan aina omaan tiedostoon, eikä siis käytä minkään maailman tietokantaa."

Jäi kysymysmerkki pois lauseesta: "Eli se on DBM tietokantaa käyttävä.". En ole koskaan PBlangiin törmännyt, jotenka ryhdyin miettimään jospa se on DBM. mutta tekstipohjaisena voi jopa toimiakin.

foorumien kohdallahan aika paljon suomennoksia tekee foorumien ylläpitäjät. varmin tapa saada hyvä suomennos on tehdä se itse, jos ei ole muutamasta yleisimmästä foorumista kyse. on vain kysymys ajasta. kuka viitsii panostaa vaikkapa 50+ tuntia suomentamaan tylsiä tekstejä ;)

Jaa tämä sivu