1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Suomalaiset torrent-sivustot

Viestiketju Yleistä keskustelua P2P-ohjelmista -osiossa. Ketjun avasi sgigge 20.06.2006.

Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.
  1. Tunetius

Tunetius Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    näyttäis rautaportis olevas kirjautuminen auki mut ei tuu mailii takas onk jollaki muul sama ongelma ??

2.  
  3. Spater

Spater Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Taitaapi ylläpito tarkastaa niitä accoja ennenkun ne hyväksytään.. eiköhän ne sieltä tuu.

4. lämäri

lämäri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kannattaa lukea tämä huolella läpi ennen kuin tuomitsee armyn ylläpidon. Armytorrent ei enää tule aukaisemaan oviaan niin kuin tuolla aikaisemmin mainittiin. Se että yksi tekee tuollaisen tempun niin ei se voi olla syynä sille että koko pikku traksujen vetäjät ovat roistoja. Traksun ylläpitoon tarvitaan rahaa ja se kuinka aikaisin sitä joutuu pyytämään käyttäjiltä lahjoituksina riippuu täysin ylläpidon omasta rahatilanteesta. Ylläpidon porukat voivat olla perheellisiä tai asuntovelallisia jopa molempia, niin silloin voi rahat olla tiukemmassa. Silloin voi joutua laittamaan sen lahjoitus pyynnön aikaisemmin kuin toisissa paikoissa. Jokaisella traksulla on tapansa jossain on käynnyt tuuri ja siellä on henkilö joka maksaa koko paskan omasta pussistaan eikä tunnu missään. Sitten ovat nämä niin kutsutut asian harrastajat jotka haluavat tehdä hyvän ja oman näköisensä traksun silloin lahjoitus pyyntö lähtee tavallista aikaisemmin käyttäjille. Itse olen lahjoittanut useallekin trakkerille eikä ole tullut mieleen että olisin kokenut jotain vääryyttä. Olen saannut sieltä monta elokuvaa/levyä ei se että olen laittanut rahaa silloin tällöin ylläpidon kustannuksiin ole laittanut minua ajattelemaan että minua on huijattu. Päin vastoin tämä on hauska ja halpa harrastus toivoisin että jokainen luottaa siihen trakkerin ylläpitoon jota käyttää koska näin pystytään luomaan hyvä ja erittäin mukava henkinen paikka missä voi viihtyä jutellen porukan kanssa kauemminkin. Toivotan onnea Datapowerin ylläpidolle että saisivat asiat kuntoon ja trakkerin pelaamaan kunnolla niin harrastajat voisivat taas tulla sinne viihtymään.

5. jarppa151

jarppa151 Guest

Mitä tulee Datapoweriin ja lahjotuksiin yleensäkin niin, suosittelisin suhtautuun niihin varauksella.Itse lahjoitin aikoinaan parikin kertaa edellämainittuun paikkaan ja jäi saamatta luvatut upit.kun kyselin upeista selitys oli että,sitten kun saadaan homma taas toimiin jne.No siitä on jo aikaa,eikä toimi kai vieläkään.tosiasiassa Suomessa toimii pari paikkaa johon voi ees harkita sitä lahjoittamista ja ne on varmaan yleisesti tiedossa.Harmi sinänsä sillä juuri tämmöset"seli,seli" toimijat saa monet suhtautuun uusiin yrittäjiin epäilevästi

6. lämäri

lämäri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Niin kuin kirjoituksestani käy ilmi minäkin lahjoitin Datapowerille rahaa vaikka se nyt menikin nurin ja minulla jäi melkein 200Gigaa käyttämättä, niin en ole yhtään katkera. Sain sieltä kuitenkin paljon se oli hyvä paikka joka kaatui omaan mahdottomuutensa, ja siihen että ylläpito alkoi tekemään likaa sääntöjä. Unohdetaan DP vähäksi aikaa ja ajatellaan uusia yrittäjiä siitähän tässä on loppujen lopuksi kyse. Kun tulee uusi suomalainen trakkeri niin antakaa sille mahdollisuus ei voida tuomita enennen kuin se on saanut rauhassa kasvaa. Anettaan uusille traksuille mahdollisuus yrittää ei näitä kuitenkaan ole liikaa. Jokainen joka luo trakkerin tekee sitä työtä harrastuksen takia, ja ei varmasti pyydä lahjoituksia sen takia että joku ylläpidon jäsenistä rikastuisi lahjoitus varoin. Ajatellaan asiaa niin että onko se paljon jos lahjoitatte pienelle,mutta hyvin toimivalle trakkerille vaikka 10€ joka toinen kuukausi. En usko että kukaan menee sen takia konkurssiin mutta trakkeri voisi sillä rahalla luoda parempaa palvelua olisi pelejä joissa jäsenet voivat ottaa mittaa toisistaan. Tämä kaikki maksaa kun halutaan trakkerin lisäävän tarjontaa niin se taas tarkoittaa että olisi hankittava lisää palvelimia taas tarvitaan lisää rahaa, mitään ei saa ilmaiseksi. Toivottavasti löytyy vielä ihmisiä jotka suhtautuvat uusin tulokkaisiin positiivisesti eikä ajattele asiaa kuten tekee jarppa 151 ja muutamat muut. Muistakaa että harrastus maksaa olisi kohtuutonta ajatella että yksi tai muutamat ihmiset jotka tekevät paljon työtä sen eteen, ihmiset saisivat jotain lataamisen arvoista julkaisua esille niin maksaisi kaiken itse omasta kukkarosta. Ymmärrän hyvin ihmisiä jotka eivät halua lahjoittaa peläten että rahat menevät jonnekin muualle mihin hän oli sen rahan ajatellut menevän. Kun nyt katselen suomalaisia trakkereita isoja kuten RP, TR, ja FP niin taitaa olla FP ainoa joka ei vielä ole lähentynyt jäseniään lahjoitus kirjeellä, mutta sekin aika vielä tulee. Kun kyse on rahasta niin laittakaa sille yhdelle traksulle jota pidätte kotipaikkana vaikka juuri sen 10€ joka toinen kuukausi niin siloin nämä trakkerit pysyvät hengissä. Kaikki ihmiset eivät ole roistoja vaikka tämä yksittäinen tapaus julkisuuteen putkahtikin armyn ylläpito teki kaikkensa että toimintaa olisi voitu jatkaa, mutta silloin kun uhataan poliisilla niin on hyvä että ylläpito toimi nopeasti ja poisti tiedot kaikista sen käyttäjistä. Tämä oli yksittäinen tapaus ja oli hyvä asia että se tuli julkisuuteen jotta siitä voi oppia jotain ylläpidon trakkereilla tulisi olla sellainen porukka että he tuntisivat toisensa ja pysyisivät pelkästään trakkerin hoitamisessa eikä kauppailisi mitään niin silloin ei sattuisi tämmöisiä tapauksia. Nyt kun osa suomalaisista traksuista on joutunut lopettamaan toimintansa niin odottelen vesi kielellä mitä tulevaisuus tuo tullessaan toivottavasti muutaman uuden traksun jossa voin jatkaa harrastustani.

Viimeksi muokattu: 21.07.2007
  7. jarppa151

jarppa151 Guest

Toki uusille traksuille pitää antaa mahdollisuus ,eikä tyrmätä heti alkumetreillä.Sanotaan nyt näin että, kannukset pitää ansaita.Ja mitä itteeni tulee en ole katkera saamatta jääneistä upeista,mutta se mitä on luvattu se pitäisi myös pitää.Vähän sama periaate kun trakkereilla yleensä jos lataat niin myös jaat,muuten homma ei toimi.

8. wurtsi

wurtsi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse yhdyn myös tuohon lämärin romaaniin. Turha sitä on pistää muita kärsimään toisten töppäyksistä. SdS veti lokaan koko Armyn maineen, mutta minkäs sille mahtaa. Se riittää että joukossa on yksi mustalammas. Kyllä pojille jäi varmaan paha maku suuhun kun ei jäänyt muuta vaihtoehtoa kuin sulkea sivusto. Mutta mielestäni tekivät oikean päätöksen, siitä ei varmaan jää kenellekään erimielisyyttä. Jään myös innolla odottamaan uusia traksuja ja toivon hartaasti että Armyn ylläpitäjät keräävät itseluottamuksensa ja avaavat uuden sivuston paremmalla menestyksellä. Armyn tulevaisuus kun näytti muutenkin niin lupaavalta ja traksun ilmapiiri oli hyvinkin kodikas.

"ATC REST IN PEACE" =/

9. jasmin1

jasmin1 Guest

10. wildass

wildass Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    hauska vitsi

11. pasabahce

pasabahce Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Eikö tämä keskustelu noista pilipali-paikoista joutaisi jo loppua. Puhutaan vaikka Suomalaisesta metsäteollisuudesta, jopa se on kauaskantoisempi aihe kuin nämä mukuloiden traksuviritykset.

12. lämäri

lämäri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olisi hauska tietää kirjoittajan ikä kun puhuu mukuloista uskon itse olevani tämän kirjoittajaa jonkun verran iäkkäämpi en ole vielä eläkkeellä mutta hyvin lähellä sitä rajaa. Mitä tulee siihen että näistä ei kannata puhua niin olen samaa mieltä varsinkin kun "asiantuntijat" puhuvat jotka eivät tiedä mitä näillä kyseisillä traksuilla on tapahtunut. Asiaan voi ottaa kantaa vasta kun tietää mitä kirjoittaa ei näitä jo tapahtuneita asioita kannata vatvoa kun 99% porukasta ei ymmärrä mitä puhuu. Välillä tuntuu että suurimalla osalla porukasta ei ole edes tietoa miten hommaa pyöritetään silti aina löytyy tietämystä miten asiat tulisi hoitaa. Olen itse harrastanut tätä toimintaa varmaan paljon kauemmin kuin suurimalla osalla porukasta ei ollut vielä edes kivekset laskeutuneet,joten lopettakaa semmoisen asian pyörittely mistä ette ymmärrä mitään.

13. wildass

wildass Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jep, kyllä mäkin tunnen useita ihmisiä, jotka osaa tehdä melkeen mitä vaan, muttei yhtäkään asiaa kunnolla.

14. pasabahce

pasabahce Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Pahoittelen suuresti, etten ole vielä eläke-iässä. Sen verran on jo tätä eloa nähty, että lapset on kasvatettu maailmalle ja mökki maksettu, joten en nyt aivan keltanokkakaan ole. Mitä tämän palstan aihepiiriin tulee, on 80-luvulla tullut jo koluttua purkkeja läpi ja uskaltaisin sanoa, että aika harva tämänkään palstan kirjoittelijoista on kyseistä harrastusta vielä samoihin aikoihin aloitellut. Melkeinpä veikkaisin, että löytyy paljon väkeä jotka vielä margariinipaketissa näitä hommia suunnittelivat siihen aikaan.

15. lämäri

lämäri Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onhan se mukavaa että löytyy myös veteraaneja näistä piireistä mutta minä otin kantaa siihen, kun sinä sanoit ikämies ystäväni pasabahce näistä pilipali paikoista. Minun mielestäni jokaisella ikään ja sukupuoleen katsomatta on oikeus yrittää ilman että joku mollaa paikan ennen kuin se on edes ehtinyt valmistua. Uskon että tälläkin hetkellä joku suunnittelee uutta pilipali paikkaa josta sitä rakentavat mukulat toivovat että siitä tulisi hyvä paikka jäsenille. Sinä pasabahce voisit laittaa esimerkin mikä on sellainen paikka jossa ei ole mitään vikaa ja sitä pyörittää aika miehet niin voisin käydä katsomassa. Sitten pystyisin ottamaan kantaa siihen että ovatko nämä Suomi traksut pilipali paikkoja vai ei.

16. D00mer

D00mer Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    voiko joku sanoa sen rautaporsin kannun salasanan? (irc.rautaportti.net sitten tulee * Kanavalle #rautaportti ei voi liittyä (vaatii tunnussanan). )

ja kysyin jo quakenetin rautaportin kannulta, mutta ne vaan sano että sen salasanan näkee sieltäfoorumilta, mutta se vaatii tunnuksen jota ei ole vielä.....

17. miecco

miecco Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kysy sitä salasanaa ensiavusta

18. wildass

wildass Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kauheesti ihmiset vaatii kaikkea, mutteivät itse ole valmiita laittamaan tikkua ristiin asian eteen. kritisointi kyllä onnistuu, väittäen sitä "kannanotoksi".
    ymmärtäisin ton itkemisen jos kyse olisi jostain maksullisesta palvelusta, mutta että jannu jaksaa itkee jostain trackereistä....? mikset kirjota vaikka "kannanottoa" elisan puhelinpalveluista ja niiden jonotusaikojen pituuksista?
    on tullut jo selväks että jotkut paikat (HUOM! eivät ole HUONOMPIA, va PAREMPIA) kuin toiset. vapaa maa, vapaa mieli, vapaa valinta. kiva kun kerroit "kantas", mutta riittää jo. älä käytä pilipalitraksuja, se ei ole keneltäkään pois. ei sulta, eikä varsinkaan muilta.
    peace.

19. TuukkaZ

TuukkaZ Guest

@wildass

empä kyl sanois että ihan vapaa mieli ja noissa pilipalitrasuissa on...

20. wildass

wildass Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ai? no en tiedä että mikä sun mieltäs kahlitsee, mä ainakin hallitsen omaani, ei kukaan muu. ja se on täysin vapaa.
    ja mitähän yritit sanoa noin niinku muuten?

21. Khauron

Khauron Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    2
    Pisteet:
    68
    Nyt alkaa menemään jo niin paljon offtopic:ksi ja henkilökohtaisuuksiin, että pistän threadin kiinni.
    Valitukset privana.

Ps. Miecco:lle ensimmäinen varoitus.

Viimeksi muokattu: 27.07.2007
Viestiketjun tila:
Viestiketju on suljettu.

Jaa tämä sivu