Tervehdys! Mitäs äänikortteja suosittelisitte musiikintekoon ja yleiskäyttöön, kun käytössä olisi noin 100 euroa? Mm. tuollaista M-Audio Delta Audiophile 2496 -korttia olen havainnut olevan tarjolla ko. hintaluokassa.. Olisikohan se hyvä valinta? Suotavaa olisi, että kortti toimisi Windows XP:n lisäksi myös Linuxissa.. Kiitoksia jo etukäteen! Toni....
Onkos väliä onko se ulkoinen vai sisäinen? Ja mitähän kaikkea siitä pitäisi löytyä? Itse olen tehnyt musiikkia monen vuoden ajan ja SoundBlaster 5.1 Live! (Vai mikä se ny olikaa?) on kelvannu mainiosti, mutta tietysti muutamia ominaisuuksia voisi parannella. Jos vaikka löytyisi optinen lähtö niin kiva olisi.
Esim. se, aiotko käyttää PC:tä myös äänentuottajana (syntikkana tai moniraiturina) vai pelkkänä sekvensserinä on aika ratkaisevaa, ensimmäisessä tapauksessa koneelta pitäisi saada ulos studiotasoista ääntä, käytännössä siis digitaalisena ja muutenkin särötöntä. Sekvensserikäytössä taas mikä tahansa ASIO-ajureita tukeva sisäinenkin kortti käsittääkseni riittää.
Niin, sisäisen kortin ajattelin kelpaavan, ja konetta tulisi käytettyä ihan äänentuottajanakin.. Ideana olisi pikkuhiljaa kehittää suht pätevää kotistudiota, ettei tarvitsisi aina kavereiden luona käydä äänittelemässä yms.. Tiedättekö esim. tuosta M-Audio Delta Audiophile 2496 -kortista?