Minulla on tietokoneeseen kytkettynä viritinvahvistin. Vahvistimessa on kiinni pari tavallista kajaria ja subwoofer. Jostain syystä subwooferista ei kuuluu inahdustakaan. Muut kajarit pelittävät, mutta subbari ei päästä ainuttakaan ääntä eikä edes suhise. Olen yrittänyt vaikka minkälaiset asetukset laittaa vahvistimeen, mutta ei auta. Mikähän voisi olla vikana? Jos laitan subbarin suoraan kiinni tietokoneeseen, ilman vahvistinta, se toimii kyllä.
Olethan myös huomannut katsoa että vahvistimen asetuksissa on "Subwoofer Out" (voi olla myös jollain muulla nimellä) on päällä.
Ilmeisesti se on aktiivisubi eli siinä on oma sisäinen vahvari? Toimiihan se varmasti? Jos kokeilee vaikka suoraan jostain signaalilähteestä syöttää ääntä subille, niin jotain kuuluu?
Subi on siis toimiva ihan varmuudella. Sanoinhan jo ensimmäisessä viestissä, että se toimii suoraan äänikorttiin kytkettynä. Olenkin haaroittanut äänikortin sekä vahvistimelle että subbarille, joten nyt subi on mukana menossa. Nyt vain molempien äänenvoimakkuus täytyy säätää erikseen.. Kun asennan kajarit vahvistimeen, vahvistin kyselee minkälaista vempelettä siihen on kytkettynä. Olen siis syöttänyt vahvarille tiedon, että subwoofer on kytkettynä, mutta ei se siltikään pelitä.