Subwoofer ei toimi vahvistimessa

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi pondikko 21.09.2006.

1. pondikko

pondikko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulla on tietokoneeseen kytkettynä viritinvahvistin. Vahvistimessa on kiinni pari tavallista kajaria ja subwoofer. Jostain syystä subwooferista ei kuuluu inahdustakaan. Muut kajarit pelittävät, mutta subbari ei päästä ainuttakaan ääntä eikä edes suhise. Olen yrittänyt vaikka minkälaiset asetukset laittaa vahvistimeen, mutta ei auta.

Mikähän voisi olla vikana? Jos laitan subbarin suoraan kiinni tietokoneeseen, ilman vahvistinta, se toimii kyllä.

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Auttaako vahvistimen Dolby Pro Logic II valinta?

4. ziisus

ziisus Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    voi olla myös että koko subi tai vahvistimen subwoofer portti on hajalla.

5. Aki1

Aki1 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olethan myös huomannut katsoa että vahvistimen asetuksissa on "Subwoofer Out" (voi olla myös jollain muulla nimellä) on päällä.

6. wipe2000

wipe2000 Senior member

Kiitokset:
    5
    Pisteet:
    118
    Ilmeisesti se on aktiivisubi eli siinä on oma sisäinen vahvari? Toimiihan se varmasti? Jos kokeilee vaikka suoraan jostain signaalilähteestä syöttää ääntä subille, niin jotain kuuluu?

7. pondikko

pondikko Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Subi on siis toimiva ihan varmuudella. Sanoinhan jo ensimmäisessä viestissä, että se toimii suoraan äänikorttiin kytkettynä. Olenkin haaroittanut äänikortin sekä vahvistimelle että subbarille, joten nyt subi on mukana menossa. Nyt vain molempien äänenvoimakkuus täytyy säätää erikseen..

Kun asennan kajarit vahvistimeen, vahvistin kyselee minkälaista vempelettä siihen on kytkettynä. Olen siis syöttänyt vahvarille tiedon, että subwoofer on kytkettynä, mutta ei se siltikään pelitä.

Jaa tämä sivu