Onko mitenkään mahdollista katsella dvd-soittimesta leffaa tekstityksien kera jos tekstit eivät ole kiinteät?
Tavallisella DVD soittimella ei ole. Jos soitin tukee divx/xvid materiaalia ja irtotekstejä niin irtotekstit saattavat toimia myös VCD/SVCD levyissä.
Ne voi polttaa vaikka VCD levyn juureen tai sitten MPEGAV kansioon (oletuksella että soitin tukee irtotekstejä ja ne pystyy valitsemaan (S)VCD elokuvien kanssa). Kiinteät tekstit jotka toimivat jokatapauksessa saa pakkaamalla sen VCD:n uudestaan http://www.nefernetti.com/divx2vcd.htm (tuo tmpgenc+vobsub toimii myös VCD:lle suoraan)
Mutta miten ne irtotekstit voi esim. nerolla VCD hen polttaa, koska tekstit ovat sub päätteiset. Vaihoin sen tekstitykset srt päätteiseks, mut ei se kuitenkaa nii anna sinne polttaa. ?
Levyn juureen nuo tekstitiedostot ei Nerossa näytä menevän mutta tuonne MPEGAV kansioon ne ainakin saa.
Siis joo. . oon varmaan vähä " hidas ". Mutta, ku oon polttanu nerolla VCD ksi sen leffan ni ku sitte avaan sen VCD n ni siellä on se kansioi MPEGAV. ni sinne vaa siirretään se tekstitys ? miten ? eihän sitä subia sinne vaa heittää, ni miten sen voi sinne laittaa ?
Kyllä ainakin Nero:ssa onnistuu, Nero Expressissä ei onnistu. Se on sama missä ne tekstit siellä levyllä on kun ne pitää kumminkin erikseen pistää päälle DVD soittimesta joka noita irtotekstejä tukee (eli jos soitin ei tue irtotekstejä niin tuo keino ei toimi).
juu, mulla on se nero-paketti. ni mitä minä teen että ne tekstit voin sinne kansioon laittaa ? ' Tai siis miten sen subin tonne MPEGAV kansioon saa laitettuu ?
Eli Nero Burning Rom:ista nappaa sen Video CD valinnan, ja sitten raahaa sen tekstin sinne MPEGAV kansioon, ei siis siihen videotiedostolistaan. kuvassa tekstitys nimetty vielä uudestaan (alla videolistassa teksti.avi).
Poltto ja sitten soittimeen sisään levy, sitten tekstityksen valinta ja toisto päälle (tai sitten toisto alkaa suoraan ja sitten valitsee nuo irtotekstit).