Mulla on nyt Philipsin 2 x 120w stereot ja olen hankkimassa subbaria ja vahvistinta. Subbarissa täytyisi olla kotelo jo valmiina, sillä en käsitä niiden väsäämisestä yhtään mitään. Millainen kannattaisi hankkia? Miten se sitten asennetaan/laitetaan kiinni? Mistä kannattaisi hankkia hyvä ja kotuuhintainen? Neuvokaa pliis, mulla ei ole paljoakaan tietoa aiheesta.
Olitko ajatellut niitä auto- vai kotikäyttöön? Yksi vaihtoehto voisi olla ostaa aktiivisubbari, jossa on siis ne subbari ja vahvistin valmiiksi koteloituna. Tietysti jos vahvistinta olisi tarkoitus käyttää johonkin muuhunkin (muille kaiuttimille), niin silloin tollanen ratkaisu ei tietysti toimi. Tämä riippuu taas siitä, että tuleeko noi auto- vai kotikäyttöön? Hmm...riippuu aika paljon noista edellisistä asioista... EDIT: typot
Joo eli tollasen aktiivisubbarin asentaminen onnistuu yleensä niin, että laitetaan pistoke seinään ja vedetään piuha (yleensä rca) sen subbarin ja stereoiden välille...kun tavallinen subbari kotelossa tarvitsee vahvistiminen (ja jakosuotimen), mutta pääsääntoisesti niidenkin asentaminen on aika helppo juttu, eli ihan samaan tyyliin... En nyt lähde mitään tiettyä merkkiä tai mallia suosittelemaan, mutta kannattaa lukaista vaikka tämä (http://www.tkk.fi/Misc/Electronics/faq/sfnet.harrastus.audio+video/kaiuttimet.html#subwoofer) ennen, kuin hankit mitään ja yleensä olisi hyvä jos voisi testata sitä subbaria ennen ostamista, koska muuten ei voi olla varma, että se oikeasti soi hyvin siellä missä sitä on tarkoitus käyttää... EDIT: fix