Subbari kotikäyttöön

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta musiikista -osiossa. Ketjun avasi Daker445 16.03.2009.

1. Daker445

Daker445 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Elikkä minulla on tuollainen vahvistin, josta tehoja lähtee 2x70W.
    Liitäntöjä on kahdelle keiutinaparille + muille laitteille.
    Tällä hetkellä laitteessa on kiinni kaksi itse tehtyä tolppakaiutinta.
    Kiinni o myös viritin ja cd-soitin.

Ongelmana miten saada liittettyä itse tehty subbari refleksikotelolla kyseiseen laitteeseen?
    Pitäisikö hankkia jokin subwoofervahvistin? Vai kävisikö jokin muu HALPA ratkaisu?
    Vai voiko subbarin heittää vain normaaliin kaiutinlähtöön kiinni?

Kuinka itse ratkaisisitte ongelman?
    Laitteet tarkoitettu ainoastaan kotiin musiikinkuunteluun, joten mitään huippuvehkeitä ei tarvitse.

2.  
  3. LaLLi80

LaLLi80 Senior member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Jos haluat, että siitä subbarista on jotain iloa niin hanki/rakenna sille subbarille oma vahvistin. Subbarin ei pidä toistaa mitään yl1 100Hz taajuuksia joten voit joko rajoittaa taajuuksia vahvarilta tai jakosuotimella.

4. Ntron

Ntron Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Et tarvitse toista vahvistinta. Ratkaisu on simultaanikytkentä, eli ns. tri-mode. Eli siis normaalisti kytket vasemman kaiuttimen vahvistimen vasempaan kanavaan, oikean kaiuttimen oikeaan kanavaan. Näiden lisäksi subille vedät vahvarin vasemmasta kanavasta miinuksen, oikeasta plussan.
    Subin jakotaajuus taas riippuu käytettävien kaiuttimien ominaisuuksista. 100-200Hz lienee melkolailla OK.

5. twinair91

twinair91 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ntron puhuu asiaa mut 100-200hz on paskat säädöt käytän ite 50-150hz autossa mikä on tarkoitettu just subbarille sopivaksi. 200hz alkaa olla jo liia paljo ei kuulosta hyvältä musiikki silloinku se pitää toistaa pelkästää bassoa eikä mitää OOO SOOLEMIIOOOO.

Jaa tämä sivu